کد خبر: ۷۵۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 09 June 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،سجاد افسر ، اولین بار واژه "خط"در دوران تحصیلات ابتدایی به گوشمان خورد .در ریاضی ابتدایی با خط وانواع آن آشنا شدیم.با ارتقا تحصیلات مباحث خط وانواع بیشتر می شود .
پیرامون ما خطهای گوناگونی وجود دارد که گاهی اوقات تاثیر ناچیزی در جامعه دارند و گاهی فلج کننده زندگی هستند 
در مورد خط ،جزییاتی وجود دارد.برای خط شیب تعریف می شود ،شیب مشخص می کند خط صعودی هست یا نزولی.
خط گاها سرعت می گیرد،کند می شود،زیبا می شود،زیرپا می رود ،برچشمان می نشیند،بر لبان جولان می دهد،امید می دهد ونا امید می کند.گذر می دهد ومتوقف می کند.سبقت می گیرد وعقب می افتد.
اما یک"خط"وجود دارد که نه خط زمینه هست نه خط عابر پیاده ،نه نستعلیق هست نه کوفی.
این "خط"راست ودروغش واقعیست .آمار نیاز ندارد هر کجا،با هر وسیله،با هر معیار سنجش می شود .یکای مشخصی ندارد .در زمان های مختلف در مکان های متفاوت ،رسم های گوناگونی دارد.
حرکت این "خط"درشمایل های متفاوت واکنش هایی بهمراه دارد .سرعتش وقتی زیاد باشد غم انگیز است وکم که شود آرامش.
این خط در هر جایی قابل رویت هست در کارتن خواب ها،فال فروشان سر چهار راه،آگهی های فروش کلیه بر دیوارها،گرسنگان سر در سطل زباله و هر نقطه که حقیقت و واقعیت با دیده همراه شوند ،این خط جولان خواهد داد.

صعودش دردآور وغیر قابل انکار هستند وقتی شدت می گیرد شرافت انسانی را نابود خواهد کرد.زندگی ضعیفان را سخت خواهد کرد به مثابه آهن گداخته در حلقوم فقیران خواهد بود،صعودش جلاد نفس کشیدن هست بی رحم و خشن،غارتگر و نابود کننده.

"خط فقر"واقعیت امروز جامعه ایران است.آمارها نشان می دهد 98درصد مردم ایران زیر ومنطبق بر خط فقر هستند. وتراز آن روز به روز بیشتر خواهد شد کنون در شهرهای بزرگ درآمد 4میلیون خط فقر وشهرهای کوچک 3میلیون می باشد.

در پایان باید گفت :میل صعودی خط فقر زنگ خطری بزرگ برای جامعه وزندگی اجتماعی خواهد بود و قاعدتا تبری برای گردن زدن حاکمان بی لیاقت خواهد بود.
باید پذیرفت و درک کرد خط فقر بر برگ دفتر نیست که قابل پاک شدن با پاک کن های کودکان باشد .خط فقر دستهای پاک کن گیر کودکان را از زندگی قطع خواهد کرد..
حاکمان باید تمام تلاش وصداقت خود را در ممانعت از رسم صعودی وار خط فقر  بدست "زمان"بکار گیرند مبادا آن چیز که خوشایند نیست اتفاق افتد
برچسب ها: خط فقر ، خط ، سجاد افسر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار