کد خبر: ۷۵۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 11 June 2019
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پرکردن خلاء های عاطفی و پرورش و تربیت صحیح بر پایه اصول و اخلاق اسلامی و کرامت انسانی برای کودکان بی سرپرست و یتیم بسیار با اهمیت و ضروری تر از نیازهای مادی و معیشتی آنهاست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی دوشنبه شب در دیدار صمیمی با برخی کودکان بی سرپرست در شهر یاسوج تاکید کرد: برخی از این کودکان به دلیل قرار گرفتن در برخی شرایط سخت زندگی و تحمل ناملایمات ناخواسته دچار برخی ناهنجاری‌ها و حتی تنش‌های روحی و روانی می‌شوند که باید تلاش‌ها بیش از تأمین نیازهای مادی به سمت نیازهای عاطفی و روانی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای آینده این کودکان سوق داده شود.
وی تصریح کرد: همین توجه و پشتیبانی‌های معنوی نیز نیازمند نگاه‌های با ظرافت است و از برخی نگاه‌های ترحم آمیز و غیر عزت مندانه در قبال آنها باید پرهیز کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر ضرورت مشارکت مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی برای کمک به این کودکان و رفع برخی نیازهای ضروری معیشتی و رفاهی آنها تاکید کرد.
وی یادآور شد: اداره کل بهزیستی و دستگاه‌های متولی باید نگاه و برنامه هدفمند و آینده نگری برای کودکان بی سرپرست داشته باشند.
استاندر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ارائه خدمات بهزیستی نباید تنها محدود و محصور به کمک‌های صرف خدماتی و رفاهی برای این کودکان شود.
وی بر ضرورت ادامه تحصیل و ایجاد بسترهای مناسب برای آموزش این کودکان به عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی در ایجاد حس عزت مندانه و آینده نگری در وجود این کودکان نیز تاکید کرد.
یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی اداره کل بهزیستی نیز مشکل مسکن برای کودکان بی سرپرست در شهر ساسوج بود که مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و با تصویب در کمیسیون ماده پنج این مشکل در اسرع وقت حل شود.
همچنین مقرر شد برخی امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی لازم برای این کودکان نیز ظرف یک هفته از سوی دستگاه‌های متولی تأمین شود.
همچنین قرار شد که بسته‌های آموزشی و رفاهی نیز از طریق مدیرکل امور بانوان استانداری از فردا در اختیار این کودکان قرار گیرد.
هر کدام از مدیران اجرایی سازمان‌ها از جمله شرکت‌های برق، گاز و همچنین کمیته امداد، استانداری و بهزیستی نیز ظرف هفته اینده اقدام به تأمین برخی نیازهای ضروری این کودکان می‌کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار