یادداشت مخاطب تابناک؛
همانند سالیان اخیر مردم شریف و محروم شهرستان لنده با مشکلات ناشی از قطع مکرر برق دست و پنجه نرم می‌کنند. برخود لازم دانستم در خصوص قطعی های اخیر برق لنده و راه‌حل‌های ممکن جهت رفع این معضل بزرگ، توضیحات و نکاتی را به عرض همشهریان عزیز، مسئولین و بزرگان دیارم برسانم.
کد خبر: ۷۵۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 11 June 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعادت بهرامی-هدف این نوشتار سیاه‌نمایی و یا خدای نخواسته، نادیده گرفتن زحمات مدیران و زحمتکشان خدوم حوزه برق در مرکز استان و شهرستان لنده نیست، بلکه صرفاً بیانِ مشکلات کنونی و ارائه پیشنهاداتی است در راستای تغییر در وضعیت موجود شبکه برق شهرستان لنده، امیدوارم در آینده نزدیک به همت مسئولین محترم برق منطقه ای استان با همراهی استاندار استان و نماینده حوزه کهگیلویه بزرگ و مطالبه گری مردم دیار لنده شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همشهریان عزیز ، متاسفانه این روزها همانند سالیان اخیر مردم شریف و محروم شهرستان لنده با مشکلات ناشی از قطع مکرر برق دست و پنجه نرم می‌کنند. برخود لازم دانستم در خصوص قطعی های اخیر برق لنده و راه‌حل‌های ممکن جهت رفع این معضل بزرگ، توضیحات و نکاتی را به عرض همشهریان عزیز، مسئولین و بزرگان دیارم برسانم.

به مردم صبور شهرمان:
1- حدود بیش از 90 درصد قطعی‌های‌ برق به دلیل رخداد خطا (اتفاق) درون شبکه برق است و مطلقاً ناشی از کم‌کاری پرسنل خدوم اتفاقات شرکت توزیع لنده نمی‌باشد.


2- حتی‌الامکان از استفاده لوازم برقی غیرضروری در ساعات اوج مصرف برق (12 تا 16 و 19تا 23) خودداری فرمایید.
3- برق زیرساخت زیرساخت‌ها است. لذا، مطالبه‌گری برای ترمیم، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق شهرمان باید در اولویت تمامی مطالبات مردمی باشد.


به مسئولین محترم شهرمان:
1- تغییرات اقلیمی و گرم شدن نسبی هوای منطقه و همچنین افزایش میزان جمعیت شهرستان لنده منجر به استفاده از کولرهای گازی بیشتر و به تبع آن افزایش میزان مصرف انرژی برق شده است.


2- خط انتقال 33 کیلوولت اصلی برق لنده از ایستگاه دهدشت تغذیه می‌شود (فقط یک کلید). طویل بودن این خط منجر به افت ولتاژ بسیار زیادی (مخصوصا در زمان اوج مصرف) می‌شود که عملا کیفیت برق لنده را در زمره بی کیفیت‌ترین‌ها از لحاظ معیارهای مهندسی توان الکتریکی قرار داده است. همچنین، در صورت رخداد خطا در شبکه و قطع شدن فیدر اصلی برق لنده، تمامی نقاط شهر خاموش می‌شود که نشان از قابلیت اعتماد بسیار پایین برق لنده دارد.


3- شهرستان لنده دارای روستاهای دوردست زیادی است که دارای خطوط و تجهیزات فرسوده می‌باشند و همین مساله منجر به بروز خطاهای فنی در شبکه و به تبع آن خاموشی‌های پی‌در‌پی و سلب آسایش مردم می‌شود. خاموشی‌های متوالی (سوئیچینگ) و همچنین پایین بودن کیفیت ولتاژ منجر به سوختن تجهیزات الکتریکی و به تبع آن تحمیل خسارات زیادی برای مردم در این شرایط سخت اقتصادی شده است. از مسئولین محترم شرکت توزیع نیروی برق انتظار می‌رود در خصوص آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از وسایل الکتریکی در شهرستان لنده اقدام جدی نمایند و همچنین در چارچوب قانون و مقررات وزارت نبرو، نسبت به جبران خسارت مشترکین پاسخگو باشند.


4- به منظور حل مشکل برق لنده، از مسئولین محترم شهرستان تقاضا می‌شود دو مساله مهم شامل اختصاص بودجه به منظور بهینه‌سازی شبکه فرسوده و رفع نقاط بحرانی شبکه توزیع برق، از طریق شرکت محترم توزیع نیروی برق استان و همچنین پروژه "حیاتی" احداث ایستگاه برق لنده که به عهده شرکت محترم برق منطقه‌ای خوزستان می‌باشد را پیگیری جدی و مستمر نمایند.


5- متاسفانه ظاهراً پیشرفت پروژه احداث ایستگاه برق به کندی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که هنوز در مرحله انتخاب زمین و رفع تعارضات است. مهم‌تر از احداث و نصب تجهیزات ایستگاه، احداث خط انتقال 132 کیلوولت از مجاورت ایستگاه برق دهدشت به منظور تغذیه ایستگاه برق لنده می‌باشد (حدود 7 تا 10 کیلومتر). احداث خط انتقال 132 کیلوولت و تجهیزات ایستگاه نیازمند اعتبار مالی، پیگیری مداوم و همت مضاعف نماینده محترم شهرستان کهگیلویه بزرگ و مسئولین محترم شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و وزارت نیرو می‌باشد.


6- اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی بنیاد علوی در شهر لنده در جهت محرومیت‌زدایی و همچنین پروژه آبرسانی از رودخانه ایدنک عملاً بدون احداث خط انتقال و ایستگاه برق غیرممکن است.


7- شرایط کنونی شبکه برق شهرستان لنده بسیار بحرانی است و در صورت تداوم این وضعیت و افزایش میزان مصرف برق در سال‌های آتی منجر به خاموشی‌های گسترده‌ و جدی‌تری می‌شود. قابل ذکر است که در صورت احداث خط انتقال 132 کیلوولت، می‌توان با نصب یکی از ایستگاه‌های موقت و یا حتی ترانس‌های موبیل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (همانند تجربه احداث ایستگاه برق موقت چرام)، به مراتب وضعیت شبکه برق لنده را بهبود بخشید. محاسبات، برنامه‌ریزی، تامین اعتبار، تعیین پیمانکار، اجرا و راه‌اندازی این پروژه (خط انتقال و ایستگاه برق) به صورت خوشبینانه حداقل یک سال زمان‌ می‌برد. لذا، امیدواریم و انتظار داریم با پیگیری مسئولین محترم و مطالبه‌گری مردم و بزرگان شهرستان لنده در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی شود که شاهد مشکلات بیشتری برای مردم شریف و شهیدپرور لنده نباشیم.


بدین وسیله ضمن تشکر از نماینده محترم کهگیلویه بزرگ، ریاست محترم شرکت برق منطقه ای خوزستان، ریاست محترم شرکت توزیع برق استان و فرماندار محترم شهرستان لنده که در حال رایزنی و تلاش برای حل این مشکل اساسی مردم محروم شهر لنده هستند، امید است نسبت به تسریع در پیشرفت پروژه، همت مضاعف خود را به کار گیرند.

با تشکر
دکتر سعادت بهرامی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ابوطالب کهزادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
ما خیابان امورخیربه میشینیم برقمون اصلا جواب نمیده! به طوری که یخچال وکولر وتلویزبونمون بدون محافظ روشن هستن چون برق محافظ هر لحظه میپره! اگه مشکلی برامون پیش بیاد باید چیکار کنیم؟ کی جوابگو هست؟ بااین اوضاع اقتصادی و یخچال ساده ای که شش میلیونه! ناگفته نماند کابل کنتور ورودی را هم عوض کردیم و هیچ فایده ای نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
اخ از بی تدبیری مسئولین، تا کی باید اینجوری وضعیت برق لنده را ماست مالی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
مسئولین این صندلی ارزش نداره، حداقل مرد باشید
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
از اداره امور عشایر درخواست داریم بعلت مشکلات شبکه برق لنده، هماهنگی و اقدامات لازم جهت کوچ اهالی لنده به کوه سیاه ، دلی مهره و کوه سفید محیا نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
مسئولین مربوطه هنوز خواب زمستانی هستند،
از اداره امور عشایر درخواست داریم بعلت مشکلات شبکه برق لنده، هماهنگی و اقدامات لازم جهت کوچ اهالی لنده به کوه سیاه ، دلی مهره و کوه سفید محیا نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
تشکر از دکتر بهرامی... امیدوارم که قطع و وصل شدن این برق ها به حداقل خود برسد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار