کد خبر: ۷۵۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ 13 June 2019
بی شک یکی از بزرگترین دغدغه های این روزها در بیشتر نقاط ایران ، موضوع بازار کار و به دست آوردن شغل و در مرحله بعد شغلی پر درآمد که بتواند دستمزدی ارائه دهد که حداقل های یک زندگی معمولی  را تامین کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بر اساس یک نظرسنجی، در شرایط امروز بازار کار ایران، رشته مهندسی کامپیوتر دارای موقعیتی استثنایی است؛ البته فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و صنایع هم پس از مهندسی کامپیوتر از جایگاه مناسبی در بازار کار برخوردارند.
بر اساس این گزارش ، اولین گروه شغلی پردرآمد نیز در رده سازمانی کارشناس «تحقیق و توسعه محصول» است و مهندسان برق با ۲۰ درصد، مکانیک با ۱۹ درصد و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه و کاربردی با ۱۲ درصد بخش اعظمی از شاغلان این گروه شغلی پردرآمد را تشکیل می‌دهند. «برنامه‌ریزی استراتژیک» دومین گروه شغلی پردرآمد است که ۳۰ درصد از شاغلان در آن مهندسان صنایع و ۱۳ درصد فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت هستند.

این گزارش می افزاید : تقاضا یکی دیگر از معیارهای تشخیص رشته‌های خوش‌آتیه است. آمارها نشان می‌دهد گروه شغلی «فروش، بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات بازار» به طور میانگین با ۲۷ درصد بیشترین تقاضا را در پنج سال گذشته داشته است. مهندسان برق با ۱۶ درصد، فارغ‌التحصیلان مدیریت با ۱۵ درصد و مهندسان مکانیک با ۱۲ درصد، بخش اعظم شاغلان در گروه شغلی فروش را تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار