هر چند برخی مواضع سیاسی ائمه جمعه شائبه حمایت از برخی جناح های سیاسی را دارد و یا اینکه زبان برخی از ائمه جمعه بسیار تند و گزنده است اما در بحث مشکلات و کمبودهای مناطق در واقع واقعیات مشکلات از زبان همین امامان جمعه بیان می شود و کلانتری نباید صرفا گزارشات نیروهای دولتی را در نظر داشته باشد.
کد خبر: ۷۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 13 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با قطعی شدن استانداری حسین کلانتری در کهگیلویه و بویراحمد ، واکنش ها هم به این موضوع کم کم نمایان می شود . در این بین یکی از حوزه های بسیار مهم که لازم است ، کلانتری در خصوص آن کاملا حساب شده و با برنامه با آن مواجه شود ، ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد است که می توان گفت ، خطیبان جمعه در این چند سال تنها زبان واقعی ، مردم هر منطقه هستند و توجه به سخنان آنان می تواند ضمن روشن شدن وضعیت منطقه ، کمک بزرگی به پیشبرد برنامه های توسعه ای مناطق مختلف داشته باشد. هر چند برخی مواضع سیاسی ائمه جمعه شائبه حمایت از برخی جناح های سیاسی را دارد و یا اینکه زبان برخی از ائمه جمعه بسیار تند و گزنده است اما در بحث مشکلات و کمبودهای مناطق در واقع واقعیات مشکلات از زبان همین امامان جمعه بیان می شود و کلانتری نباید صرفا گزارشات نیروهای دولتی را در نظر داشته باشد.
از طرف دیگر نوع تعامل استاندار جدید با ائمه جمعه در چهارچوب توجه به مشکلات مردم فارغ از موضع گیری های سیاسی می تواند کمک شایانی در جلوگیری از برخی تنش ها همانند آنچه که در چند سال قبل رخ داد شود. البته علی محمد احمدی در این زمینه سیاست تعاملی خوبی را در پیش گرفت و تاحدود زیادی از تنش های گذشته بین ائمه جمعه و استاندار کاهش داد.
یکی از ائمه جمعه که معمولا در اتخاذ مواضع ضمن بیان دیدگاه های کارشناسی شده کمتر به ایجاد تنش های سیاسی می پردازد ، دکتر علی وحدانی فر است . وحدانی فر گفتگویی با فارس داشته است که می توان آن را اولین واکنش ائمه جمعه به استاندار شدن حسین کلانتری عنوان کرد.
امام جمعه کبگیان از کلانتری استاندار جدید خواست تا نماینده دولت و خادم مردم باشد و نه مجری سیاست‌ها و مدیر برنامه نمایندگان.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به انتخاب استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید از خدمات آقای احمدی در طول مدت مدیریتش در استان تشکر کنم و به آقای کلانتری به عنوان استاندار جدید که قصد خدمت دارد خیر مقدم بگویم.
امام جمعه کبگیان ادامه داد: از عمر دولت دو سال بیشتر باقی نمانده و استاندار جدید باید 2 انتخابات در استان برگزار کند که اولین آنها انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
وحدانی‌فر با بیان این که آقای کلانتری استاندار جدید در وزارت کشور کار کرده و با مسائل استان‌ها آشناست افزود: برگزاری یک انتخابات پرشور و البته سالم وظیفه استاندار جدید است که از هم اکنون باید به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.
وی در ادامه خروج نخبگان متعهد و متخصص استان از ریل مسوولیت‌ها را دیگر مشکل کنونی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: استفاده از افراد در مناصب بر اساس حب و بغض‌ها و سردسیری و گرمسیری و سیاسی‌کاری موجب شده که استان از توسعه به دور ماند علی‌رغم این که 25 درصد نفت کشور از آن ماست و در منابع طبیعی و گردشگری در کشور سرآمد هستیم.
امام جمعه کبگیان با ابراز تاسف از این که چنین ظرفیت‌هایی را تنها در شعار مورد توجه قرار داده و در عمل استفاده بهینه‌ای از آن‌ها نکرده‌ایم از استاندار جدید خواست در راستای تحول و رونق تولید و اشتغال با استفاده از این ظرفیت‌ها تلاش کند.
وی همچنین از کلانتری استاندار جدید خواست تا نماینده دولت و خادم مردم باشد و نه مجری سیاست‌ها و مدیر برنامه نمایندگان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار