کد خبر: ۷۵۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 17 June 2019

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از آتش سوزی جنگلها و مراتع دشتک دیل و کوه کارد گناوه از دیروز تاکنون در حال سوختن است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «فرهام جلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: منطقه "دشتک دیل" تا "کوه کادر گناوه لری" گچساران از ظهر دیروز ساعت 15شروع و ساعت حدود 18 مهار و خاموش شد که از دیشب ساعت 21 تاکنون آغاز شده و منطقه همچنان در حال سوختن است.
وی اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی و مردمی در حال خاموش کردن آتش جنگلها و مراتع این منطقه صعب العبور و سخت گذر هستند اما نیاز به بالگرد و نیروی کمکی داریم.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: نیروها برای رسیدن به محل آتش سوزی 4 تا 5 ساعت باید پیاده روی کنند.
‌3 نفر از اطفاءکنندگان بدحال هستند
جلیلی تصریح کرد: سه نفر از نیروهای اطفاء حریق در ارتفاعات با مشکل مواجه شده اند و بدحال هستند در حالی که بالگرد اورژانس به محل اعزام شد نتوانست فرود بیاید و برگشت. درخواست بالگرد دیگری داده ایم و منتظر هستیم.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده و دو نفر در این رابطه شناسایی و بازداشت شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران اضافه کرد: طی سال جاری 8 مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتعش هرستان رخ داده که 90 هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شد.
به گزارش ایسنا، ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه ای از ادارات، شهرداری ها و نهادهای مختلف شهرستان گچساران، باشت و چرام به جهت حجم گسترده آتش سوزی جنگلها و مراتع در مناطق کوه دیل و گناوه لری درخواست کمک و امکانات برای اطفاء حریق کرده است.
لازم به ذکر است که طبق گزارش هواشناسی استان دمای هوای گچساران 45.5 درجه سانتیگراد اعلام شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار