در کارگروه کشاورزی بویراحمد مطرح شد
کناری با اشاره برخی گزارشات و بررسی های صورت گرفته ، گفت : نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از خروج گندم از شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۷۵۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶ 18 June 2019

نشست کارگروه جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد با پیگیری اجرای مصوبات جلسه گذشته و بحث و بررسی دستور جلسه در مورد موضوعات و مشکلات مربوط به برداشت گندم در شهرستان بویراحمد پرداخته شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاهرخ کناری گفت : با توجه آمار ، رتبه شهرستان بویراحمد در میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پایین است.
کناری افزود : آنگونه که کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کرده اند ، شهرستان بویراحمد دارای حدود 18 هزار هکتار زمین های دیم و آبی کشاورزی است در حالیکه این شهرستان در آمار خرید گندم استان رتبه خوبی ندارد و لازم است مسئولان در این خصوص تلاش نمایند.
 
لزوم جلوگیری از خروج گندم از شهرستان / تجلیل وزارتی از فرماندار بویراحمد + تصاویر
 
فرماندار بویراحمد گفت : البته در این خصوص آمار خرید بخش کبگیان به حساب آمار شهرستان دنا محسوب می شود که با توجه تاثیر این آمار بر میزان بودجه های دریافتی باید از طرف مسئولین جهاد کشاورزی اقدام لازم صورت گیرد.
کناری با اشاره به بعد مسافت و مشکلات کشاورزان گفت : مراکز خریدگندم دربخشهای مارگون ، لوداب  و دهستان کاکان با هماهنگی مراکز ترویج راه اندازی وعملیاتی شود.
وی با اشاره برخی گزارشات و بررسی های صورت گرفته ، گفت : نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از خروج گندم از شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.
فرماندار بویراحمد در خصوص مشکلات خرید گندم هم گفت : با توجه به تفاوت زمانی برداشت در مناطق سردسیر و گرمسیر استان ، بهای گندم خریداری شده معمولا با تاخیر پرداخت می شود که لازم است در این زمینه تلاش شود مشکلات به حداقل برسد.
کناری افزود : تاخیر در پرداخت شرایط را برای فعالیت دلالان و فروش گندم کشاورزان به آن ها مهیا می کند و این افراد هم از موقعیت سوء استفاده می کنند.
فرماندار بویراحمد با توجه به سخنان کارشناسان جهاد کشورزی گفت : وجود مراکز تحقیقی کشاورزی در شهرستان بویراحمد ضروری است چرا که تحقیقات می تواند در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی شهرستان ، تاثیر بسزایی داشته باشد.
کناری از مسئولان جهاد کشاورزی ، شهرستان و استان برای ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی کشور تشکر کرد.
لازم به توضیح است درپایان مسئولین جهاد کشاورزی به نیابت از معاون وزیر و رئیس موسسه اموزش و ترویج کشاورزی از فرماندار بویراحمد درشورای کشاورزی شهرستان تقدیر کردند.
 
تنظیم کلیپ : روابط عمومی فرمانداری
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار