از ابتدای طرح ویژه ساماندهی معتادان یک هزار و ۸۰۰ معتاد پرخطر در فارس شناسایی و از نقاط آسیب خیز استان جمع آوری شده اند.
کد خبر: ۷۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: این افراد شامل معتادان پرخطر، تزریقی، متجاهر و کارتن خواب بوده اند که از ۱۴ اسفند پارسال تاکنون از نقاط آسیب خیز استان جمع آوری و به مراکز درمانی و بازپروری منتقل شده اند.

ابراهیمی با اشاره به افزایش طول دوره نگهداری معتادان در این مراکز از ۳ به ۶ ماه، افزود: دراستان فارس ۱۱ مرکز درمانی و بازپروری وظیفه مراقبت، درمان، حرفه آموزی و آموزش و صیانت معتادان را به صورت رایگان و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر عهده دارند.
وی، درمان و حمایت‌های اجتماعی، اقدامات فرهنگی و پیشگیری را ازجمله برنامه‌های انجام شده توسط این شورا در استان اعلام و تصریح کرد: امسال هم این برنامه‌ها با اولویت پیشگیری اولیه از اعتیاد و مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر ادامه داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس به برگزاری بیش از ۱۵۰۰ ویژه برنامه درهفته مبارزه با مواد مخدر ۳۱ خرداتا ۵ تیر در استان خبرداد و افزود: برگزاری همایش تجلیل از بهبود یافتگان تحت عنوان شمیم پاکی، جشنواره با موضوع پیشگیری از اعتیاد، سازمان‌های مردم نهاد و صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، برپایی نمایشگاه‌های ثابت و سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد و تشکیل زنجیره انسانی یاری گر هم باشیم از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار