هشتمین اهداکننده عضو به بیماران نیازمند
مهدی پوراسکندر کودک هفت‌ساله‌ای بود که هفته گذشته بر اثر سانحه رانندگی در بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار مغان دچار مرگ مغزی شد.
کد خبر: ۷۵۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 18 June 2019

 به گزارش تابناک اردبیل، مدیرشبکه بهداشت و درمان بیله سوار در حضور خانواده کودک ۷ ساله مهدی پوراسکندر گفت: خوش به سعادت آنانی که با غلبه بر احساسات و نگاه سنتی به اهدائ عضو و با رفتارهایی از روی عقلانیت و انسانیت راضی به اهداء عضو عزیزشان می‌شوند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/3/28/502879_346.gif

وی افزود: انسان ها در زندگی از ابعاد مختلف می توانند برای ديگران منشاء خير و برکت باشند و يا جاني را نجات دهند و کاري که خانواده مرحوم پوراسکندرکردند و با اهداي اعضاي بدن عزيزشان جان چند انسان نيازمند را نجات دادند و گل خنده بر لبان خانواده هايي جاري كردند و اين اقدام در پيش خداوند متعال خيلي ارزشمند بوده و مردم نيز به اين اقدام خداپسندانه معنوي احترام مي گذارند.

بخشدار جعفرآباد نیز اقدام خانواده پوراسکندر را در اهداي اعضاي بدن کودک ۷ ساله شان را ستود و گفت: امروز بين ما ايراني ها و بويژه در استان اردبیل جايگاه ايثار و گذشت وسيع است.

وی خطاب به خانواده پوراسکندر اظهار داشت: شماهم بهترین اقدام را انجام دادید و به چشمان گريان خانواده هايي نور اميد هديه کرديد و قطعاً اين کار نيک و خداپسندانه هرگز گم نمي شود و بايد تلاش کرد اين فرهنگ را در اجتماع ساري وجاري كنيم.

بخشدار جعفرآباد در ادامه از اقدام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر اخوان اکبری در جهت تاسیس و توسعه واحد فراهم آوری اعضای پیوندی،راه اندازی جشن نفس،کسب رتبه برتر استان در شناسایی بیماران دچار مرگ مغزی در دو سال اخیر و راه اندازی بخش پیوند کلیه در استان تقدیر و تشكركرد.

طلیعه با تاکید بر لزوم ترویج این فرهنگ ایثار وگذشت افزود: بايد همچنان اين فرهنگ در منطقه تقويت شود و به ترويج اين روحيه گذشت و فداکاري در تمام جامعه اشاعه پيدا کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار