در این تمرین که پس از یک حادثه هوایی تصنعی رخ داد ، تیم های آتش نشانی ، اورژانس ، مدیریت بحران و سگ های زنده یاب در محل مستقر شدند.
کد خبر: ۷۵۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 19 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه یاسوج با هدف سنجش میزان آمادگی و توانمندی عوامل فرودگاهی و دستگاه های امداد و نجات در کهگیلویه وبویراحمد و با نظارت تیم های ارزیاب سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد.
در این تمرین که پس از یک حادثه هوایی تصنعی رخ داد ، تیم های آتش نشانی ، اورژانس ، مدیریت بحران و سگ های زنده یاب در محل مستقر شدند ، نیروهای امنیتی در همان لحظه اول اقدام به کنترل محل مورد حادثه پرداختند سپس تیم های عملیاتی امداد و نجات به سرعت وارد ماجرا شدند و اقدام به عملیات نمودند.
دانلود 
مانور زیر نظر ارزیابان کشوری برگزار شد
مدیر فرودگاه روز سه شنبه با تشریح اهداف و فرآیند برگزاری این مانور گفت: برگزاری مانور آمادگی طرح اضطراری بر اساس سند ۹۱۳۷ سازمان بین المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هر دو سال یکبار در تمامی فرودگاه‌های کشور و با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل امدادی و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

علی محسنیان اظهار داشت: تیم هشت نفره ارزیاب از سازمان هواپیمای کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در محل مانور حضور داشتند و از نزدیک آن را نظارت کردند.

بر اساس ارزیابی این تیم هشت نفره وضعیت حضور و آمادگی نیروهای امدادی و دستگاه‌های امداد و نجات نیز مطلوب ارزیابی شد.
آتشنشانان زیر 5 دقیقه به محل حادثه رسیدند
رئیس آتشنشانی شهر یاسوج هم در توضیحاتی گفت : پس از اعلام شرایط بحران کمتر از 5 دقیقه ، تیم آتشنشانان خود را به محل حادثه و اطفاء حریق پرداختند.
رستمی افزود : در حوادث آتش سوزی ، اتلاف وقت بالای 5 دقیقه به معنی سخت تر شدن شرایط کنترل آتش است و پس از گذشت این دقایق عملا مهار آتش سخت خواهد شد.
 
دانلود
لزوم توجه به فرهنگسازی
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از رویکردها و راهبردهای مهم برای پیشگیری از بحران و حوادث پیش بینی نشده افزایش سطح آگاهی و دانش نیروهای امدادی و خدمات رسان است که برگزاری این مانور در همین راستا بوده است.

وحید محمدی تبار تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری این مانور بررسی آمادگی دستگاه‌ها و عوامل امداد و نجات و میزان سرعت عمل در انجام عملیات‌ها در مواقع بروز بحران در سطح استان است.

وی از رسانه‌ها خواست در زمینه ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش آگاهی مردم برای مقابله، پیشگیری و همکاری در مواقع بروز بحران و حوادث پیش بینی نشده حوزه مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌های متولی در استان را یاری دهند.

لازم به توضیح است ، پروازهای فرودگاه یاسوج پس از سقوط پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران به یاسوج در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۶ دچار رکود و وقفه‌ای چندماه شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مجدد پروازهای این فرودگاه از دی ماه سال گذشته نیز برقرار شده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار