کد خبر: ۷۵۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 18 June 2019

بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جابجا نمی شود و تنها کلنیک های مرکز این شهر به مکان دیگری منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه جابجایی بیمارستان شهید بهشتی در مرکز شهر یاسوج اقدامی غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا است گفت: اجرای این طرح نیاز به مطالعه و فراهم شدن زیر ساخت‌های مختلفی دارد.
دکتر یزدانپناه افزود: هم اکنون سعی مابر این است که کلنیک‌های مرکز شهر جابجا و به مکان دیگری منتقل شود.
وی ادامه داد: قرار است کلنیک‌های مرکز شهر تا دو ماه دیگر به ساختمان ۵ طبقه پشت استانداری منتقل تا بار ترافیکی مرکز شهر کمتر شود.
یزدانپناه در خصوص برخی طبقات بیمارستان شهید جلیل که هم اکنون خالی است گفت: بیمارستان شهید دکتر جلیل ظرفیت جابجایی بیمارستان شهید بهشتی را نداردو پس از راه اندازی کامل بیمارستان شهید جلیل باز هم به افزایش تخت در یاسوج نیاز است.
وی در خصوص تصمیم شورای ترافیک استان و طرح این موضوع که" بیمارستان شهید بهشتی درمرکز شهر یاسوج موجب اخلال ترافیکی شده و شش ماه مهلت دارد که کل مجموعه به بیمارستان شهید جلیل انتقال پیدا کند" هم گفت: این موضوع غیر کارشناسی است و در صورت لزوم اجرایی شدن این طرح باید با نظارت و تصمیم مسئولان علوم پزشکی تصویب شود.
 
توضیحات یزدانپناه در مورد وضعیت بیمارستان های جلیل و شهید بهشتی

به گفته دکتری سعید نژاد رییس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج این بیمارستان ۶ اتاق عمل پیشرفته و مجهز دارد که ماهانه حدود یک هزار و ۲۰۰ عمل جراحی در بخش‌های مختلف این بیمارستان انجام می‌شود.  
این مرکز ۲۱۶ تخت فعال دارد که در مواقع ضروری، آمار ضریب اشغال تخت به بالای ۱۰۰ درصد می‌رسد.  
درصد بالایی از بیماران ترومایی استان در این مرکز تعیین تکلیف و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آن‌ها ارائه می‌شود.   
به طور میانگین سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر ۳ هزار مورد جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی و یک هزار جراحی مغز و اعصاب به صورت اورژانسی دربیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود.  
قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از ۳۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که این تعداد در سال‌های اخیر و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.  
مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از ۴۰ سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار