خبرهایی از آموزش و پرورش بویراحمد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد قیمت کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی 99-98را اعلام کرد .
کد خبر: ۷۵۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 19 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به تنهایی نیمی از جمعیت مرتبط با این دستگاه در استان را به خود اختصاص داده است . البته مشکلات و معضلات این آموزش و پرورش بنابر دلایلی از جمله مهاجرپذیری گسترده ، همواره و سال به سال افزون می شود که نیازمند اندیشیدن تدابیر ویژه در استان و وزارت است. در ادامه برخی از اخبار این مدیریت به صورت یک بسته خبری منتشر می شود.
نشست توجیهی برای راهبران آموزشی و مدیران
نشست توجیهی مدیران دوره ابتدایی وراهبران آموزشی شهرستان بویر احمد با محوریت ثبت نام دانش اموزان برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمداز نشست توجیهی مدیران دوره ابتدایی وراهبران آموزشی شهرستان بویر احمد با محوریت ثبت نام دانش اموزان خبر داد .
 
 توجیهی

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد با تبین شرایط ثبت نام و شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 99-98 و اینکه فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه‌های مربوط از جمله سناد و سنجش انجام پذیرد.اظهار داشت : دستورالعمل ثبت نام به مدارس ابلاغ شده و باید ،به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی ثبت‌نام‌ها تا تاریخ ۹۷.۵.۳۱ به اتمام برسد.
آناهیتا مرادیان با تاکید بر پاسخگویی به بخشنامه ها و رعایت تکریم ارباب رجوع و رعایت محدود بندی گفت:دریافت هرگونه وجه به‌جز وجوه بیمه حوادث و کتاب درسی مجاز نیست و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم گردد.و اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد آیین‌نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان الزامی است افزود : تمامی کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود می‌باشند.
 
توجیهی
 
لزوم توجه به موارد قانونی در هنگام ثبت نام
کارشناس مسئول ارزیابی وعملکرد اموزش وپرورش شهرستان بویر احمد هم با تشریح فرایند ثبت نام و تذکر موارد قانونی این دستور العمل  گفت: کلیه دانش اموزان اول ابتدایی از طریق مدرسه باید به پایگاه سنجش مراجعه و بعد از نتیجه سنجش ثبت نام قطعی نمایند و برگ تعیین وضعیت سنجش در پرونده تحصیلی انان ضبط گردد
مسعود رودشتیان به سن ورودی لازم التعلیمان برای ثبت نام در پایه اول برای سال تحصیلی 99-98 اشاره کرد و اظهار داشت : حداقل سن دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی را 6 سال تمام ومتولدین نیمه اول سال 1392 و قبل از ان به شرط انکه سن انها از حد اکثر سن مقرر در ایین نامه اجرایی اموزش وپرورش همگانی تجاوز نکرده باشد پذیرفته می شوند .
در مدارس ابتدایی شهرستان بویر احمد  حدود 32 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و پیش دبستانی تحصیل می کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد قیمت کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی 99-98را اعلام کرد .
 
توجیهی

اعلام قیمت کتب درسی در سال تحصیلی جدید
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش شهرستان بویر احمد قیمت کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی 99-98را اعلام کرد .
شاپور عباسی  گفت: قیمت کتاب های دوره اول ۱۶ هزار و 100تومان، پایه دوم ابتدایی ۱۷ هزار 500 تومان، پایه ســوم ابتدایی ۲۲ هزار و100تومان، پایه چهارم  و پایه پنجم ابتدایی ۲۲ هــزار و 600 تومان و پایه ششــم ابتدایی ۲۶ هزار و 900 تومان است.
عباسی  افزود: حدود قیمتی کتب متوسطه اول نیز 45 هزار هزار تومان اســت. قیمت کتب درســی پایه هفتم 45 هزار تومان ، پایه هشتم ۳۷ هزار و 400 تومان و پایه نهم ۳۹ هزار 600تومان است.
وی با بیان اینکه میانگین قیمت کتب درسی متوسطه دوم بــه انضمام کتب فنی و کاردانش حدود 50هزار تومان اســت، ادامه داد: به عبارتی قیمت کتب پایه دهم حدود 47 هزار تومان است. کتب رشته تجربی 4۹ هزار و 500 تومان، رشته ریاضی 4۹ هزار و 100تومان و رشته انسانی 44 هزار و 800 تومان است.
معاون توســعه مدیریت و پشتیبانی گفت: میانگین قیمت کتب پایه یازدهم و دوازدهم نیز حدود 50 هزار تومان است و کتب دوره فنی کاردانش نیز برای هر رشــته با توجه به تعداد کتب متفاوت اســت.
به گفته وی، درصد رشد قیمتی کتب درسی بسیار  کم است به طوریکه در دوره ابتدایی ۹ درصد متوسطه اول 8درصد و در متوســطه دوم با توجه به تعداد و تنوع کتب کاردانش و فنی و حرفه ای حدود ۱۹ درصد است.
 
توجیهی
 
برگزاری آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس
همزمان با سراسر کشور آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در شهرستان بویر احمد برای دومین سال متوالی برگزار شد .
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویر احمددر نشست توجیهی ناظران و کاربران این آزمون بر قانون مداری و نظارت بر رونداجرای ازمون تاکید و بعد از نشست توجیهی با حضور در 2 مرکز آزمون با همراهی کارشناسان حراست ،ارزیابی و روابط عمومی از  نزدیک چگونگی روند اجرای این ازمون را مورد بررسی قرار داد .
علی حسن زاده  گفت: آزمون حضوری - الکترونیکی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه با شرکت 180نفر در 5 حوزه پیش بینی شده در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ و یک نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مراکز تعیین شده، برگزار گردید
وی  افزود : بر اساس، برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش ، این آزمون روی سامانه جامع مدیریت یادگیری آموزش فرهنگیان به نشانی LTMS.MEDU.IR برگزار گردید .
حسن زاده کسب حداقل 60درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند را الزامی دانست واضافه کرد  : داوطلبان پس گذارندن موفق این  مرحله آزمون، وارد مرحله مصاحبه می‌شوند.
 آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس دارای ۱۰۰ سوال بوده و زمان پاسخ گویی به سوالات، ۱۰۰ دقیقه بوده است .
قدردانی از دبیران برتر جشنواره الگوهای برترتدریس و رقابت های علمی تخصصی شهرستان بویر احمد
در آئینی باحضور مدیر وکارکنان آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد و رئیس گروه تربیت بدنی استان از 40دبیر و آموزگار برتر تربیت بدنی آموزش و پرورش بویر احمد در سال تحصیلی 97-98 تجلیل شد.
در این مراسم علی حسن زاده  مدیرآموزش و پرورش با تشکر از تلاش و زحمات معاونت تربیت بدنی در اجرای برنامه های این حوزه،اینکه ورزش دانش آموزی در چند سال اخیر ارتقا یافته است معلمان تربیت بدنی را عامل اصلی موفقیت های ورزش دانش آموزی دانست و گفت: دبیران تربیت بدنی بویراحمددر الگوهای برترتدریس در دوره ابتدایی و متوسطه مقام اول و در رقابتهای علمی تخصصی از 13 رده سنی 9 مقام اول، ۴ مقام دوم و در رقابتهای ورزشی دانش اموزان با 9 مقام برتر رتبه اول استان را کسب و به مسابقات کشوری راه یافتند
همچنین حشمت اله اقبال پناه رئیس اداره  تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویر احمد نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف کلان مجموعه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان ، ایجاد نشاط، شادابی، تحرک و ارتقا سطح سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان است؛ گفت: اجرای درس تربیت بدنی و زنگ ورزش و همچنین اجرای فعالیت های فوق برنامه و مسابقات ورزش دانش آموزی و رقابت های دبیران در جشنواره ها و رقابتهای علمی راه های تحقق این هدف مهم است.
گفتنی است در این مراسم از ، 40 مربی ،ومعلم برتر در جشنواره الگوی برتر درس تربیت بدنی ، ، ,و رقابت های علمی تخصصی،با اهداء لوح وهدیه  تجلیل شد .
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
با این راهنما یان فاتحه اموزش کامل خوانده شد
واویلتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
ریاضی را ول کردن سراغ ورزشو گرفتن ای دنیای گند و پیش
ظریفیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
الحق رئیس و معاونان اداره همگی خصوصا خ مرادیان و عباسی و ... هم تلاشگرن و هم فرهنگیان خوب و خوش برخورد و مردم دار موفق باشن
پیش دبستان آتیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
معاون آموزش ابتدایی (مرادیان) خانمی است که زنان فرهنگی سرپرست خانوار را حمایت میکند و مشکلاتشان را پیگیری میکند .از شما متشکریم.
رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
خانم مرادیان اهل پارتی بازی نیست و مسئولی است که خدایی کار میکند.
رحمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
خانم مرادیان اهل پارتی بازی نیست و مسئولی است که خدایی کار میکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار