رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از ابلاغ ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه های پیشگیری از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل در خوزستان به دستگاه های اجرایی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 22 June 2019

امید حاجتی با بیان اینکه این مبلغ از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موضوع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت ابلاغ شده، افزود: مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال در قالب ۴۴ پروژه به ۳۹ دستگاه اجرایی خوزستان برای مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، مقاوم سازی سیل بندهای شهرهای در خطر سیل در خوزستان به مبلغ ۱۱۶ میلیارد ریال است که برای ۳۰ شهرداری درنظر گرفته شد.

به گفته وی، همچنین مبلغ ۷۰ میلیارد ریال دیگر به استانداری خوزستان به منظور احداث و مقاوم سازی این سازه‌ها در دیگر نقاط خوزستان ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان کرد: در بخش راهسازی و راهداری، پروژه نگهداری و حفاظت جاده‌ها در مقابل سیل نیز مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان درنظر گرفته شد.

حاجتی با اشاره به پروژه‌های استحکام بخشی، احداث سازه‌ها و ابنیه فنی برای جلوگیری از سیل ادامه داد: در این رابطه نیز مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: از سایر پروژه‌های این اعتبار می‌توان به لایروبی رودخانه کرخه حد فاصل حمیدیه تا هورالعظیم به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، ساماندهی تالاب هورالعظیم به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، تقویت و اصلاح سیل بندهای رودخانه کرخه (فاصله حمیدیه تا هورالعظیم) به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال، ترمیم و اصلاح سیل بندهای کارون و دز به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال نام برد که اعتبارات آن به شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، شنبه هفته گذشته مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزایش ایمنی این استان در مقابل سیلاب‌های آینده را مشروط به اجرای طرح‌های سازه‌ای دانست و گفت: تاکنون هیچ اعتباری با وجود مطالعه و پیشنهاد طرح‌های سازه‌ای کاهش آسیب‌های سیلاب، برای خوزستان مصوب نشده است.

فرهاد ایزدجو اولویت طرح‌های سازه‌ای مقابله با سیل را شامل احداث، احیا و بازسازی کانال‌های سیلاب بَر بیان کرد و گفت: ساخت کانال سیلاب بَر «خسرج» برای انحراف سیلاب رودخانه کرخه به سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار، احیای «نهر مالح» یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث و احیای «نهر بحره» نیز به ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

وی، همچنین ساخت سیل بند را از دیگر طرح‌های سازه‌ای ضروری برای کاهش اثرات سیلاب دانست و افزود: سیل بندها باید توسط وزارت کشور احداث شود و در صورت تامین اعتبار، سازمان آب و برق می‌تواند این طرح‌ها را در حاشیه رودخانه‌ها و یا روستاها به اجرا درآورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار