کد خبر: ۷۵۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 21 June 2019
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تأمین اعتبار سد خاکی شهید دلنسب کوهبرد دهه فجر امسال آبگیری می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، الیاس تاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سد کوهبرد دهدشت در صورت تأمین اعتبار دهه فجر امسال آبگیری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه سد کوهبرد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سدخاکی را 20 میلیارد تومان برآورد کرد.
این مسؤول گفت: سد مخزنی کوهبرد از مهمترین پروژه‌های حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی است که برای تأمین آب افزون بر 300 هکتار از زمین‌های زراعی شرق دهدشت در حال ساخت است.
وی گفت: شبکه تحت فشار آجم و گردپی از توابع دیشموک حداکثر ظرف 20 روز آینده افتتاح می‌شود.
این مسؤول با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در زمینه کشاورزی تصریح کرد: آبیاری به باباکلان در گچساران 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
تاج‌الدینی افزود: فاز دوم آبرسانی به زمین‌های امامزاده جعفر نیز در انتظار تأمین اعتبار است.
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تسریع در اخذ مجوز و حتی واگذاری اراضی استقبال می‌کند.
این مسؤول با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در سطح استان گفت: در این آتش‌سوزی‌ها هیچ خسارتی به مزارع کشاورزی وارد نشد و عمده خسارات در مراتع گزارش شده است.
تاج‌الدینی با بیان اینکه تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص خرید تضمینی گندم تاکنون 75 درصد تحقق یافته است، افزود: با توجه به عملکرد مطلوب مزارع پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با تا پایان برداشت به 90 هزار تن افزایش پیدا کند.
وی گفت: شهرستان کهگیلویه با خرید 24 هزار تن سهم خوبی در خرید تضمینی گندم داشت که این رقم در حال افزایش است و به 26 هزار تن خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار