کد خبر: ۷۵۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 21 June 2019
فرماندار بویراحمد گفت:روستاییان و مناطق محروم این شهرستان که موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند با کمک دهیاری و بخشداری ها شناسایی و زیرساخت های دسترسی راحت و کم هزینه تر برای صدور فراهم شود.
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شاهرخ کناری روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بویراحمد اظهار داشت: مبنای تصمیمات کلان شهرستانی، استانی و کشوری اطلاعات مربوط به حوزه ثبت احوال است.
وی افزود: هم اینک ۱۸ درصد از جمعیت شهرستان بویراحمد هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به کاهش ۶ درصدی ولادت‌ها در سال گذشته، تصریح کرد: آسیب شناسی کاهش جمعیت توسط ثبت احوال و با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و علوم پزشکی بررسی و تا دو هفته آینده راهکار عملیاتی ارائه کنند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷ درصد شناسنامه‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد مکانیزه هستند در صورتی که این میانگین در کشور ۴۶ درصد است.
سید محمدعلی تقوی افزود: ۳۲ درصد از شناسنامه‌های افراد بالای پانزده سال در کهگیلویه و بویراحمد نیز مکانیزه هستند.
وی بیان کرد: ۴۸ درصد عملکرد این سازمان در بحث صدور شناسنامه مکانیزه مربوط به دولت فعلی است.
تقوی عنوان کرد: پیش از سال ۱۳۹۲ ظرفیت ثبت احوال استان کمتر از ۳۲ هزار شناسنامه در سال بود ولی درحال حاضر این ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار شناسنامه در سال است.
وی تصریح کرد: افزایش دفاتر ثبت نام کارت هوشمند از هشت دفتر در استان به ۴۵ دفتر، ارتقا پهنای باند ارتباطی ۹ برابری، فعال کردن تمامی ادارات ثبت احوال و استفاده از ظرفیت و امکانات اداره پست استان، سبب شد تا ظرفیت ثبت نام بیش از ۲ هزار نفر در روز افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار