امام جمعه تبریز با اشاره به دو پنجشنبه عزت و اقتدار در کشور گفت: یک هفته بعداز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن که مظهر قدرت و عزت ایران عزیز و جهان اسلام شد؛ ساقط کردن پهپاد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان بار آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.
کد خبر: ۷۵۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 21 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به توطئه‌های دشمنان در ایجاد التهاب در منطقه اشاره و اظهار کرد: دشمنان در چارچوب راهبرد فشار حداکثری آمریکا در هفته اخیر اتفاقاتی را رخ دادند که حکایت از یک توطئه بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی توضیح داد: همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در کشور، دو نفتکش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته و آسیب دید که یکی از آنها نفتکش ژاپنی بود، از این‌رو بدون تردید برخی از تندروهای آمریکا، نخست وزیر صهیونیستی و سران برخی کشورهای عربی به دنبال آتش‌افروزی هستند. 

امام جمعه تبریز افزود: این گروه جنگ‌طلب دست به دست هم داده و با طراحی نقشه‌های گوناگون تلاش دارند تا با راه‌اندازی یک جنگ و تنش آمریکا را  وارد جنگ کنند تا از این طریق به اهداف و مقاصد خود برسند. 

وی متذکر شد: بر همگان روشن است که ایران برای امنیت منطقه به اندازه خود ارزش قائل است و امنیت خلیج فارس و دریای عمان تامین‌کننده امنیت و منافع ملی ایران است. 

امام جمعه تبریز ‌تصریح کرد: بخش مهمی از صادرات و واردات ایران از طریق دریا انجام می‌گیرد که این تجارت از مسیر دریای عمان و خلیج فارس می‌باشد و به همین دلیل ایران تلاش دارد تا این مسیر همیشه امن باشد ولی با این حال آتش‌افروزان و جنگ‌طلبان جمهوری اسلامی ایران متهم به حمله نفتکش‌ها در دریای عمان کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه طبق گفته مسؤولان کشور اگر روزی برسد و جمهوری اسلامی تشخیص دهند تا تنگه هرمز را ببندند، این اقدام را به صورت عملی انجام داده و هیچ‌گاه دست به اقدامات منفعلانه و تروریستی نمی‌زنند، افزود: حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان همزمان با مذاکره نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب یک اقدام تروریستی است و به شدت محکوم است که جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم می‌کند. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به دو پنجشنبه عزت و اقتدار در کشور گفت: پنجشنبه گذشته مظهر و عزت در کشور بوده و موجب تقویت روحیه امت حزب‌الله و تمام دلباختگان ولایت در اقصی نقاط جهان شد، چراکه رهبر معظم انقلاب با موضع گیری ممتاز در راستای تحقیر آمریکا و ترامپ، موجب عزت اسلام و جهان اسلام انجام شدند.  

وی ادامه داد: پنجشنبه دیروز نیز عزت دیگری برای ایران بود، چراکه ساقط کردن پهپاد آمریکا توانست قدرت بازدارنده نظام مقتدر جمهور اسلامی ایران به وضوح روشن کند که باید آفرین بر فرزندان سامانه پدافندی سوم خرداد سپاه گفت که با سامانه صددرصد ایرانی این کار بزرگ را کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ترامپ از دیشب و بعد از ساقط شدن پهپادش دو سه نوع حرف زده است، گفت: ترامپ در جواب خبرنگارهایی که پرسیدند در مقابل این اقدام چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهد یک بار گفته که باید منتظر اقدام باشید و بعد گفته که هنوز در حال فکر هستیم و بار سوم هم اعلام کرده است که هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و در نهایت آخر شب گفت که بعید می‌دانم این اقدام از سوی سامانه ایران باشد و شاید یک اشتباه سهوی از ناحیه افرادی باشد که بالاسر توپ موشک بودند.  

وی در ادامه خطبه‌ها به روز جهانی مبارزه با قاچاق و استعمال موادمخدر اشاره کرد و گفت: همجواری ایران با افغانستان و تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ و خاموش دشمنان و نقش برخی عوامل ساختاری و سیاسی و برخی عوامل فرهنگی خانوادگی باعث شده است تا این موادمخدر شیوع یابد. 

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه اعتیاد و موادمخدر به عنوان اولین اولویت کشور بوده و جزو پنج آسیب اجتماعی مطرح است، افزود: ۹۰ درصد از مردم از شیوع موادمخدر نگران هستند که خوشبختانه ایران به عنوان پرچم‌دار مبارزه در سطح بین‌الملل مطرح است و اقدامات شایسته و پیشگیری اولیه، درمانی و حمایت‌های اجتماعی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار مرکز درمانی در اختیار معتادان برای بازپروری است و یک‌هزار و ۱۹۷  مرکز اقامت میان مدت برای نگهداری معتادان وجود دارد. 

نماینده ولی‌فقیه اضافه کرد: ساماندهی ۱۱۶ هزار نفر معتاد متجاهر در سال ۱۳۹۷ در مراکز مختلف از دیگر اقدامات است و همچنین علمی کردن علم مبارزه با موادمخدر و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهی امیدواریم برخی از پایان‌نامه نیز در امر مبارزه با موادمخدر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح انتظار مردم برای کاهش اعتیاد مطرح است، افزود:  دغدغه مردم و مسؤولان نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی باید در سمتی برای یافتن راه چاره باشد. 

خطیب نماز جمعه تبریز آغاز هفته قوه قضائیه و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۰ تن از یارانش  را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیت‌الله بهشتی دقیقا بعد از یک روز از ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ به شهادت رسید و همان طور که امام رحمت‌الله فرموده‌اند، شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم رفت و خار چشم دشمنان بود. 

وی اذعان کرد: قوه قضائیه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد و این قوه برای عدل است و معیار عدالت در جامعه عمل به قانون می‌‌باشد به طوریکه نهادینه شدن اصل تقوا و بی‌طرفی اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضائیه است و قطع و یقین رکن رکین برقراری امنیت در جامعه می‌باشد. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین الزامات تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب تدوین قوانین عادلانه، ایجاد ساختار عادلانه و اصلاح ساختاری منافی عدالت است و قطعاً برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و با تقوا هستیم که در قوه قضائیه بسیار زیاد است. 

وی با تاکید بر اینکه نظارت مردم بر اجرای عدالت تضمین‌کننده است، توضیح داد: گفتمان‌سازی عدالت می‌تواند اصل باشد که البته لازمه تحقق عدالت برخورداری روحیه است و تحقق همزمان عدالت با دیگر ارزش‌ها بوده و  برای تحقق این امر باید اهمیت ویژه‌ای بدهیم. 

آل‌هاشم بیان کرد: برای قضاوت بر پرونده‌های اقتصادی و مفاسد اقتصادی باید با سرعت جلو رفت و برخورد جدی شود. 

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از ایجاد زمینه فساد و نظارت مستمر برای برخورد شدید با نیروی ناسالم در قوه قضائیه نقش مهمی دارد که الحمدالله رئیس قوه قضائیه ۶۰ نفر از قضات ناسالم را عزل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: استفاده از جوانان مومن به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی موثر خواهد بود و خوشبختانه بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی یک امیدی نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده است و تمام اقدامات رئیس جدید قوه قضائیه مخصوصاً در رابطه با ابلاغ قانون رسیدگی اموال مسوولان موثر بوده است. 

وی تصریح کرد: قانونی که چند سال تصویب شده بود و حتی از سال ۹۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده بود ولی قوه قضائیه به علت نداشتن ضمانت اجرایی آن را ابلاغ نکرد که آیت‌الله رئیسی آن را ابلاغ کرده و ۱۴ سال از تصویب، آن قانون را به مرحله اجرایی رسانده است.

آل‌هاشم با تشکر از دادگستری، دادستانی و زندان آذربایجان‌شرقی گفت: در بازدید رمضانی خود از زندان تبریز با زندانی‌هایی آشنا شدم که حافظ قرآن و نهج‌البلاغه بودند. 

 وی در اعلام مناسبت‌های تقویمی یادآور شد: فردا سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام رحمت‌الله است و امیدواریم تمام مبلغان دینی از این فرصت استفاده کنند.

آل‌هاشم به هفته صرفه‌جویی در آب اشاره کرد و بیان داشت: بر همه وظیفه است تا با صرفه‌جویی در امر برق و گاز و آب از مشکلات پیش‌رو جلوگیری کنیم. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ساعت خدمتی ادارات طبق دستور استاندار تغییر می‌کند تا فشار در اوج ظهر کاهش یابد.

در ادامه آل‌هاشم برای صرفه‌جویی در برق، دو لوستر بزرگ مصلا را خاموش کرد. 

خطیب نماز جمعه تبریز به روز اصناف در یک تیرماه اشاره کرد و گفت: کتاب‌سرای انقلاب به قلم خانم جعفرزاده در حوزه هنری رونمایی شد که در آن نقش بازاریان به خوبی بیان شد. 

وی ادامه داد: برگزاری برنامه ره‌آورد، پخش فیلم‌های برگزیده جشنواره مردمی عمار در سینما قدس پخش می‌شود. 

امام جمعه تبریز به بازدید اخیر خود از بازار ایکی قاپیلار، گفت: اداره برق زمینه را به گونه‌ای فراهم سازد تا بازسازی در روشنایی باشد همچنین میراث فرهنگی کاری کند تا با هماهنگی بیشتر با بازاریان پیش روند.

وی همچنین فرارسیدن سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری ستارخان در ۱۲۸۷ شمسی را نیز از جمله مناسبت‌های هفته عنوان کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ششم تیرماه که یادآور حادثه دلخراش و البته حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این روز رهبر معظم انقلاب توسط تروریست‌ها ترور شد ولی با معجزه الهی زنده مانده و هدیه‌ای برای مسلمانان شد که از خداوند متعال عمر طولانی برای ولی‌فقیه داریم. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه اول نماز جمعه این تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم و احسان و نیکی به پدر و مادر گفت: نیکی به پدر و مادر به هیچ شرطی مقید نیست و این موضوع باید در این صورت انجام گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: احسان و نیکی به والدین ربطی به دین و ایمان آنها ندارد و چنانچه بی‌دین هم باشند، احترام از سوی اولاد واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان اطاعت و جلب رضایت پدر و مادر را از وظایف اولاد برشمرد و گفت: در صورتی نباید از پدر و مادر فرمان پذیری کرد که امر آنها موجب گناه و معصیت الهی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار