کد خبر: ۷۵۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 21 June 2019
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همراه با پهپاد آمریکایی در منطقه یک هواپیمای جاسوسی P-8 آمریکایی نیز بود که این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را هم سرنگون کنیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،به نقل از مهر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در مراسم نمایش قطعاتی از پهپاد سرنگون شده آمریکایی در جمع خبرنگاران گفت: ما می توانستیم هواپیمای P-8 همراه با پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها به اخطارهای ما توجه نکردند ضمن اینکه در همان لحظه‌ای که این هواپیما رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-8 نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ۳۵ نفر سرنشین داشت؛ می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم اما این کار را نکردیم.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: در هفته قبل هم خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و میخواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی‌توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که MQ-9 بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: از طریق مسئولین وزارت امور خارجه بارها مراتب اعتراض خودمان را اعلام کرده‌ایم، تیر اخطار را شلیک کرده‌ایم اما باز هم آمریکایی‌ها بنایی ندارند که به قوانین توجهی کنند و در چنین شرایطی مشخص است که ما واکنش نشان خواهیم داد.

وی در پایان تصریح کرد: ما به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم و از این به بعد نیز به این وظیفه عمل خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار