بر این باورم که به استناد اقدامات انجام شده، آموزش به طور عام و آموزش و پرورش به طور خاص از نگاه سردار هاشمی پور نقش مؤثر و بی بدیلی در توسعه پایدار ایفا می نماید.
کد خبر: ۷۵۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 21 June 2019
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

 هاشمی پور و آموزش و پرورش

بر این باورم که به استناد اقدامات انجام شده، آموزش به طور عام و آموزش و پرورش به طور خاص از نگاه سردار هاشمی پور نقش مؤثر و بی بدیلی در توسعه پایدار ایفا می نماید.

از رسانه ها، پیشکسوتان و شاغلان فرهنگی به ویژه آنانی که در رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی و نیز در حوزه تحقیق و پژوهش فعالیت دارند انتظار میرود بیشتر به این امر بپردازند تا هم امیدواری در مردم به جهت خدمت رسانی زنده گردد و هم مردم خادمان خود را بهتر و بیشتر بشناسند.

در ابتدا ذکر این نکته لازم و قابل تأمل است که خدمات سردار هاشمی پور در آموزش و پرورش به دلیل نگاه توسعه محور ایشان بر اساس شاخص آموزش و دانایی، در جهت نیل به تحول فرهنگی نه تنها کم سابقه بلکه بی سابقه و کم نظیر است.
 
بنابراین گزیده ای از اقدامات و خدمات انجام شده که قطعا در حهت ارتقاء کمی و کیفی نظام آموزشی مؤثر بوده به رشته تحریر در می آید.

_ احداث مدارس خیرساز از طریق خیرین در نقاط مختلف حوزه انتخابیه ( مدارس3 کلاسه روستاهای: سادات امامزاده علی(ع)، بی منجگان، سرپری، مورخانی، خوابگاه شبانه روزی قلعه رئیسی، 6 کلاسه دم تنگ لنده  و 17 عدد کانکس که هم اکنون  عمدتا مورد استفاده دانش آموزان بوده و یا بعضا به زودی افتتاح و در اختیار متعلمین قرار می گیرند..
_ تلاش مجدانه  در جهت حفظ منزلت فرهنگیان و تلاش در جهت تجهیز درمانگاه فرهنگیان در کهگیلویه
 _ کمک یک میلیارد ریالی به فرهنگیان شهرستان کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، _ پرداخت هدایا به معلمان نمونه و برتر شهرستانی و استانی،
_ اخذ مجوز از وزیر آموزش و پرورش برای دریافت 160 دستگاه کامپیوتر، پرژکتور و تجهیزات برای هوشمندسازی مدارس
_ تهیه و تدارک میز و نیمکت برای 100 مدرسه سه کلاسه
- کمکهای نقدی و غیرنقدی به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت درمدارس شهری و روستایی
- پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان پسرانه و دخترانه مدارس با دانش آموزان پراکنده
- اخذ امتیاز و نصب کنتور برق، تعمیرات و نوسازی اعم از : ایزوگام، سرویس بهداشتی، روشویی، آبخوری، تعمیر حیات و بانشاط سازی مدارس مورد بازدید
_ تدارک اردوی زیارتی سیاحتی برای دانش آموزان مدرسه استثنایی
_ کمک نقدی و غیرنقدی به پرجمعیت ترین خوابگاه های شبانه روزی دخترانه و پسرانه که هم پذیرای دانش آموزان مستعد و هم بی بضاعت از مناطق هستند.
_ بازدید و سرکشی به مدارس مختلف و متعدد و تأمین و پرداخت سرانه از طریق خیرین به آن مدارس به گونه ای که در چندین مورد مبالغ پرداختی افزون بر کل سرانه دریافتی آن مدارس از بدو تأسیس تا کنون بوده است که این امر تقدیر مدیران آموزش و پرورش، اولیاء و رضایت دانش آموزان را در پی داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این باره گفته است:

مهندس هاشمی پور در تمام ابعاد آموزش و پرورش حضور و همکاری فعال دارد.

آخرین مورد مساعدت هاشمی پور به مدارس ظرف هفته جاری رخ داد: اختصاص مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به مدارس شبانه روزی شهید رجایی و نمونه دولتی جوادیه که از طریق رایزنی با خیرین تأمین و به حساب مدارس واریز گردید که سردار هاشمی پور به مدیران محترم توصیه داشته اند: نظر به درخواست های دریافتی از سایر مدارس به دلیل وجود مشکلات و نبود سرانه مساعدت لازم بر حسب اولویت صورت پذیرد.

و باید گفت سرجمع مبالغ هزینه شده قریب به 45 میلیارد ریالی برای ساخت، تأمین و تجهیز مدارس در کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از سوی خیرین با تلاش و پیگیری سردار هاشمی پور به اضافه سر جمع مبالغ پرداختی جهت:
کمک هزینه تحصیل، تأمین خوابگاه و شهریه ی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و تأمین هدایا برای دانش آموزان برتر به مبلغ قریب به ده میلیارد ریال کم نظیر و شایسته ی تقدیر است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در این باره گفته است: خوشبختانه از هر مدرسه ای بازدید می کنم قبل از بنده مورد بازدید نماینده مردم در مجلس قرار گرفته و بخش اعظمی از مشکلات آن مدارس مرتفع شده که از این بابت صمیمانه سپاسگزارم.

و خدمت همچنان ادامه دارد ...
 
سید حسین رهی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
فقط مثل اینکه امیر کبیر بویر احمد در فکر چیزی د دنبال ابا ی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار