کد خبر: ۷۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 22 June 2019
‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محرومیت استان در برخی از زمینه‌ها گفت: پس از بازدیدهای میدانی از همه نقاط استان گزارش مستندی از عمق محرومیت‌ها تهیه و تدوین و به رئیس جمهوری، معاون و وزرای دولت تقدیم خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری "حسین کلانتری" در اولین سفر استانی خود به بخش‌های محروم قلعه رئیسی و دیشموک با بیان اینکه، بازدید از مناطق محروم و دور افتاده استان یکی از اولویت‌ها استانداری خواهد بود، ارزیابی و اولویت بندی مشکلات در سفرهای استانی را برای مسئولان ضروری دانست و افزود: مصوبات این سفرها با اولویت بندی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به راه ارتباطی نامناسب "دهدشت - قلعه رئیسی – دیشموک" اظهار کرد: این طرح باید کد ملی دریافت کند تا مشکلات مردم برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، برنامه ریزی لازم برای دریافت کد ملی این طرح از سوی مسئولان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: با دریافت کد ملی این طرح باید از سوی مسئولان استانی توسعه و تعریض شود.

کلانتری با اشاره به شجاعت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه‌ها، تصریح کرد: ایران اسلامی با توجه به شرایط ویژه اقتصادی هیچ وقت در مقابل دشمن سر خم نخواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و محدودیت‌های کشور و تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه داد: ضرورت دارد و این حس هم وجود دارد که توقعات مردم از نظام بر اساس امکانات تعدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو جبهه جنگ اقتصادی و خدمت گذاری به مردم را برای مسئولان مهم دانست و عنوان کرد: دولت و مسئولان وظیفه‌ای جز خدمتگزاری به مردم ندارند و در شرایط سخت باید بیشتر تلاش کرد و به دنبال راهکارها بود.

کلانتری با اشاره به سیل اخیر و خسارات ناشی از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یک هفته آینده پرونده خسارت به سیل زدگان در بخش کشاورزی، اراضی و مسکونی به وزارتخانه‌های متبوع ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات ارزان قیمت چهار، ۱۲ و ۱۸ درصد برای جبران خسارت سیل نیز به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، شرایط خدمت رسانی در سطح استان مهیاست بیان کرد: همه تلاش می‌کنیم و بر این باوریم که با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان و همکاری مردم مشکلات با اولویت بندی به سرانجام خواهد رسید.

حسین کلانتری، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در اولین سفر شهرستانی خود در بازدید از جاده" یاسوج - چرام "با آگاهی از وضعیت آن بر لزوم تعریض و رفع نقاط حادثه خیز این پروژه تاکید کرد. وی در راهدارخانه جوخانه شهرستان چرام حاضر و از نزدیک شرایط این راهدارخانه را مورد بررسی قرار داد.

کلانتری در محل وقوع حادثه تصادف چند روز پیش در منطقه آب حیات که ۸ نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند حاضر شد و گفت: حوادث جاده‌ای روزهای اخیر تأسف بار است و از مدیران مربوطه خواست نسبت به ایمن سازی جاده‌های ارتباطی دقت و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص جاده‌های ارتباطی شهر چرام، خواستار ارائه گزارشی کامل از وضعیت این جاده‌ها و تلاش برای رفع مشکلات پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصفیه خانه آب شرب شهر سر فاریاب بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند احداث این پروژه قرار گرفت.

در ادامه سفر حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی، عزیز فیلی معاون عمرانی استانداری، حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نیکبخت فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از سفر به قلعه رئیسی به دیشموک رفت.

عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با قدردانی از استاندار و مدیران همراه، گفت: انتظار من از موکلینم و مدیران بخش این است که مشکلات اولویت دار را مطرح کنند.

وی اظهار کرد: اگر ما سه مشکل مهم این منطقه را مطرح کنیم و آنها را با همکاری مدیران استانی و استاندار در کشور به جد پیگیری کنیم، خیلی بهتر و مثمر ثمر خواهد بود.

هاشمی پور افزود: اگر صدها پروژه و مشکل را به طوری که بی نتیجه باشد مطرح کنیم؛ به جایی نمی رسیم، اما اگر سه پروژه و مشکل مهم را پیگیری کنیم و به بهره برداری برسانیم، تأثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام صلواتی، امام جمعه شهر قلعه رئیسی هم در این دیدار ضمن خیر مقدم به استاندار جدید و مسئولان، گفت: بخش چاروسا دارای مردمی مؤمن و متدین و شهیدپرور هستند و این منطقه دارای ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی از قبیل کشاورزی، گردشگری، دامداری و … است.

وی افزود: این منطقه منابع طبیعی بی نظیری دارد و بعد از سال‌ها صاحب گاز شد.

صلواتی با اشاره به وضعیت راه‌های بخش چاروسا گفت: ما بدترین وضعیت راه را داریم و در ۱۰ سال اخیر هیچ پروژه‌ای در اینجا افتتاح نشده است.

حجت الاسلام صلواتی با تقدیر از حضور و بازدید حسین کلانتری استاندار جدید از این منطقه دور افتاده در اولین هفته کاریش گفت: حقیقتاً این منطقه نیاز به توجه ویژه ای دارد.

استاندار در شورای اداری شهرستان کهگیلویه به بررسی مشکلات و رایزنی با مدیران استانی و مسئولان این شهرستان و مناطق مختلف آن، جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار