رئیس انجمن برنج خوزستان
رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با بحث کشت برنج در مناطقی از استان در اثر سیلاب از بین رفته و این مساله کشاورزان را در کشت برنج با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۷۵۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 23 June 2019

محمد سواری در خصوص کشت برنج در استان خوزستان اظهار کرد: تقریبا فصل کشت را از دست داده‌ایم و با توجه به مشکلاتی که در بحث سیلاب به وجود آمده است، انتظار بود تا شرایط برای کشت مهیا می‌شد.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با بحث کشت برنج در مناطقی از استان در اثر سیلاب از بین رفته و این مساله کشاورزان را در کشت برنج با مشکل مواجه کرده است.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که در اثر سیلاب به طور کامل از بین رفته و یا نیاز به تعمیر دارند همچنان به حال خود رها شده‌اند و اقدام خاصی در خصوص تعمیر و یا ساخت آن‌ها انجام نگرفته است و این مساله موجب اعتراض برنجکاران شده است.

سواری عنوان کرد: در برخی از مناطق که امکان کشت وجود داشته کشاورزان نسبت به کشت برنج اقدام کرده‌اند اما در مناطقی مانند شعیبیه شوشتر، دشت آزادگان و... زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی آسیب دیده‌اند و انتظار داریم تا نسبت به حل این مسایل هرچه سریعتر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا می‌توان گفت که روزهای موثری که گیاه برنج به خوبی رشد می‌کند و در شرایط آب و هوایی دچار آسیب نمی‌شود را از دست داده‌ایم اما همچنان امیدواریم و انتظار داریم تا نسبت به حل مشکلات برنجکاران استان که زیرساخت‌هایشان در سیلاب اخیر از بین رفته است، رسیدگی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار