از سوی رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن صورت گرفت؛
رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن جزئیات پرداخت خسارت و تسهیلات بانکی را به واحدهای مسکونی مناطق سیل زده خوزستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 24 June 2019

نصرالله دهقانی در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده اهواز که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قرار است دولت تسهیلاتی برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در نظر گیرد.

وی بیان کرد: دولت به هیچ وجه ادعا نمی‌کند که این تسهیلات بانکی خسارت سیلاب به سیل زدگان را به طور صد در صد جبران می‌کند بلکه تنها بخشی از خسارت‌ها جبران می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن کشور افزود: در حال حاضر دولت برای واحدهای مسکونی روستایی مناطق سیل زده وام قرض الحسنه با فرصت بازپرداخت ۱۵ ساله و کارمزد ۴ ساله پرداخت می‌کند.

دهقان گفت: ضمانت این وام به صورت زنجیره‌ای است و سه نفر برای ضمانت وام در بانک حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این وام طی سه مرحله و براساس پیشرفت کار بازسازی و تأیید ناظران بنیاد مسکن و دولت مبنی بر هزینه کرد وام برای بازسازی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن کشور بیان کرد: علاوه بر این تسهیلات، وام ۱۰ میلیونی بلاعوض هم پرداخت می‌شود که این وام هیچ نوع شرایطی ندارد و تنها با دادن شماره حساب و کد ملی صاحب ملک و تاییدیه قبلی کارشناسان بنیاد مسکن مبنی بر صلاحیت دریافت وام پرداخت می‌شود.

دهقان افزود: این پول در حساب بانکی صاحب ملک سیل زده باقی می‌ماند تا زمانی که بانک نامه بنیاد مسکن را دریافت و آن را آزاد کند.

وی گفت: در صورت آسیب دیدن لوازم خانگی در اثر سیلاب در همان ایام سیلاب و تأیید کارشناسان بنیاد مسکن ۵ میلیون وام بلاعوض و ۱۵ میلیون وام قرض الحسنه بابت جبران این خسارت پرداخت می‌شود که در مجموع با آن ۴۰ میلیون وام قبلی ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای منازل مسکونی سیل زده احداثی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن اضافه کرد: همچنین ۸ تن سیمان برای منازل مسکونی سیل زده احداثی و ۸ تن سیمان هم به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان داده می‌شود.

دهقان با بیان اینکه میلگرد و آهن آلات در صورت تمایل سازندگان با قیمت مصوب هم داده می‌شود، گفت: اگر روند ساخت منازل مسکونی سیل زده با سرعت پیش نرود کار از دست مان خارج می‌شود.

وی با اشاره به منازل مسکونی سیل زده تعمیری، توضیح داد: برای این نوع واحدهای مسکونی ۱۰ میلیون وام قرضالحسنه و ۳ میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زدگان بنیاد مسکن ادامه داد: برای واحدهای مسکونی سیل زده‌ای که نیازمند تعمیرات بیشتر هستند ۱۵ میلیون وام قرض الحسنه و ۵ میلیون وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

دهقان گفت: البته اگر این نوع واحدهای مسکونی هم آسیبی به لوازم خانگی شأن رسیده و مورد تأیید کارشناسان بنیاد و توسط آنها ثبت شده باشد نیز وام معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار