کد خبر: ۷۵۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 24 June 2019

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با افزایش دما پیش بینی می شود 29 روز بحرانی در استان پیش رو داشته باشیم.

رضا غفاری صبح امروز در نشست با خبرنگاران با محوریت "تابستان خبری" با بیان اینکه یک میلیون و 384هزار و 726 نفر از مشترکین از خدمات توزیع برق استان بهره مند هستند،اظهار داشت: از این میزان 76.5 درصد مشترک خانگی،4.9 درصد عمومی، 5.1 درصد کشاورزی ،7 دهم درصد خانگی و 8.8 درصد مشترک روشنایی وسایر است.

معرفی هیجان‌انگیزترین مکان تفریحی برای تعطیلات تابستانی!

وی با بیان اینکه اقلیم مازندران در امور مختلف توزیع برق متفاوت است،افزود: همچنین خدمات ارائه شده به مردم نیز در شهرستان های مختلف متفاوت است.

مدیر عامل توزیع برق مازندران با بیان اینکه خدمات در سوادکوه و جویبار با یکدیگر بلحاظ دما و اقلیم متفاوت است،گفت:به دلیل نداشتن شبکه های زیر زمینی برق نوع رفتار طبیعت نیز متفاوت است.

وی به سیل روزهای پایانی سال گذشته و آسیب های ناشی از آن به تاسیسات برقی اشاره کرد و افزود: فقط در منطقه خطیرکوه سوادکوه با مشکل مواجه شدیم و این مشکل با  همراهی مردم و بسیج نبود در کوتاه‌ترین مدت و ظرف هفت روز منطقه خطیرکوه را برق دار کردیم.

غفاری با اعلام اینکه صنعت برق بیش از ۳۰ سال در روستاها خدمات رسانی می‌کند ،تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 10 خانوار کد دار صد درصد از انرژی برق برخوردار هستند.

وی به مصرف انرژی در فصل تابستان اشاره کرد و ادامه داد: در فصل تابستان بار 3.5 برابری به برق استان تحمیل می‌شود با این توضیح که بار پیک پایه 800 مگاوات است که در فصل تابستان به دو هزار و 228 مگاوات می‌رسد.

غفاری با اشاره به اینکه خردادماه امسال با گرمای زودرس مواجه شدیم گفت: در 21 روز از خردادماه بالای 20 هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل دادیم درحالی که در خرداد سال قبل فقط 6 روز بالای 20 هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل داده بودیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود 29 روز بحرانی را در پیش داشته باشیم ،خاطرنشان کرد: در این مدت، دمای هوا به بیش از 36 درجه خواهد رسید و به ازای هر مگاوات رشد درجه، 170مگاوات رشد بار پیک مصرف خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به رشد بار مصرف برق از 12خردادماه سال جاری به بعد ، تصریح کرد: به دلیل تعطیلات عید فطر شاهد رشد بار 250 مگاواتی بودیم ضمن اینکه  از 17 خردادماه نیز با شروع گرما و رشد بار مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی در دستور کار توزیع برق استان قرار دارد ،کمک به محیط زیست و بهسازی شبکه ها را از اهداف این طرح عنوان کرد.

غفاری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق گفت: خانوارهایی که 400 کیلو مگاوات انرژی مصرف کنند مورد تشویق قرار می گیرند و برای کسانی که از این میزان، مصرف بیشتری داشته باشند 16 درصد جریمه خواهند شد.

وی تنظیم کولر روی درجه 24 تا 26، خاموش کردن لامپ در روز، استفاده سایبان برای کولر و.... از توصیه هایی برشمرد که در کاهش مصرف برق اثرگذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار