معاون سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد:
معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: در اثر سیلاب اخیر 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به کانال‌های آبیاری و زهکشی و ایستگاه‌های پمپاژ در حال ساخت خسارت وارد شد.
کد خبر: ۷۵۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 25 June 2019

آرش محجوبی با اشاره به خسارت‌های وارد شده در اثر سیلاب به شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: در اثر سیلاب خوزستان به کانال‌های آبیاری و زهکشی و ایستگاه‌های پمپاژ در حال ساخت سازمان آب و برق خوزستان خسارت‌هایی وارد شد.

وی افزود: بخش دیگری از خسارت‌ها مربوط به خاکریزی‌هایی است که توسط سازمان برای احداث کانال انجام گرفته بود اما با توجه به وقوع سیلاب قسمت‌هایی از این خاکریزی‌ها جمع‌آوری و به مناطق دیگر انتقال داده می‌شد و این مساله با توجه به هزینه‌هایی که برای خاکریزی و فشرده‌سازی انجام گرفته بود، خسارت‌هایی را به وجود آورد.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: میزان خسارت‌های وارد شده به کانال‌های آبیاری و زهکشی و ایستگاه‌های پمپاژ در حال ساخت 12 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است و این خسارت‌ها به سازمان برنامه و بودجه استان و سایر بخش‌های مسول اعلام شده است تا نسبت به جبران این خسارت‌ها اقدام شود.

محجوبی عنوان کرد: خسارت‌های وارد شده عمدتا در مناطقی مانند شوشتر، دشت آزادگان، حوضه زهره و هندیجان، آبادان و چند شهرستان دیگر بوده و در این زمینه انتظار است با توجه به اینکه احداث این کانال‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ به منظور خدمات رسانی به ساکنین روستاها و کشاورزان انجام می‌گیرد، نسبت به جبران خسارت‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی در حال ساخت بخش شعیبیه شوشتر، ایستگاه پمپاژ در حال ساخت شمال آبادان، شبکه‌های آبیاری هندیجان، ایستگاه پمپاژ در حال ساخت جفیر و چند طرح دیگر در حال ساخت از جمله پروژه‌های دارای اولویت و مهمی بودند که در اثر سیلاب خوزستان دچار خسارت شدند.

معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: موافقت‌نامه‌های این طرح‌ها ملی است و در این زمینه سازمان آب و برق با توجه به منابعی که در اختیار دارد، تا هرجا که در توان است نسبت به اصلاح این طرح‌ها اقدام خواهد کرد اما این خسارت‌ها بار مضاعفی بر روی هزینه‌های سازمان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار