رئیس بهزیستی لنده در گفتگو به تابناک؛
از خانواده ها میخواهیم نظارت و دقت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان خود داشته باشند چرا که متاسفانه شیوه مصرف مواد مخدر نیز به دلیل شیوع انواع مواد صنعتی تغییر کرد و امروزه شاهد مصرف مواد و قرصهای جدیدی از سوی معتادان هستیم که از ترکیبات بسیار قوی و کشنده سمی در آنها استفاده شده است.
کد خبر: ۷۵۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 25 June 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛مدیر بهزیستی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهر ستان لنده بر اهميت موضوع اعتياد و برنامه های پيشگيرانه در اين زمينه تاکید نمود و دراین راستا مهمترین برنامه های این اداره را تشریح کرد.

تشریح برنامه های دهه مبارزه با مواد مخدر در لنده

ایشان در ابتدا اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت، عوارض ناشی از مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب میشود و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لنده اعلام داشت؛ بر اساس تحقیقات میدانی متاسفانه در شهرستان لنده قریب به ۱۵۰۰ نفر معتاد شناخته شده و پنهان داریم که نسبت به جمعیت شهرستان لنده و پیشینه فرهنگی و مذهبی زیاد است.

وی خاطرنشان کرد؛ اگر چه به نسبت سایر شهرستان های هشتگانه به مراتب آمار مبتلا به اعتیاد کمتر است ولی لازم است هوشیار باشیم کاهش سن مصرف مواد مخدر در خانواده ها یک تهدید جدی میباشد و در راه مبارزه با این آسیب اجتماعی همکاری همه دستگاههای فرهنگی شهرستان لازم است.

کاظمی گفت؛ کاهش سن مصرف مواد مخدر به کمتر از ۱۵سال رسید و این خطری جدی برای نوجوانان و جوانان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لنده هشدار داد؛ از خانواده ها میخواهیم نظارت و دقت بیشتری نسبت به فعالیت فرزندان خود داشته باشند چرا که متاسفانه شیوه مصرف مواد مخدر نیز به دلیل شیوع انواع مواد صنعتی تغییر کرد و امروزه شاهد مصرف مواد و قرصهای جدیدی از سوی معتادان هستیم که از ترکیبات بسیار قوی و کشنده سمی در آنها استفاده شده است.

وی همكاری و تعامل بین ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان و مردم را در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانست و افزود : مردم باید به این مرحله از آگاهی برسند که مانند حساسیت و واکنش به بیماریهای واگیردار و صعب العلاج به موضوع مواد مخدر حساسیت داشته باشند زیرا اگر حساسیت ایجاد شود می‌توان ‏در این زمینه موفق عمل کرد‎.‎

وی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها و ضرورت و لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای مردم و خطرات و تهدیدات مواد مخدر، خصوصا مواد صنعتی در جامعه گفت: لازم است آحاد جامعه در راس خانواده ها، نهادهای فرهنگی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، سازمان های مردم نهاد، سمن ها باید نسبت به موضوع ‏مواد مخدر حساس شوند تا بتوان مشکلات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر را کنترل کرد.

رئیس بهزیستی لنده تلاش در راستای پیشگیری از مواد مخدر را مهمترین برنامه این سازمان عنوان و دراین راستا با اشاره به برنامه های اداره بهزیستی در شهرستان لنده گفت؛ آگاه نمودن خانواده ها و جوانان از مضرات این مواد خانمانسوز و نقش ‏مذهب در زندگی آحاد مردم به ویژه جوانان به عنوان مؤلفه‌ای در کنترل و خود داری از روی آوری به مواد مخدر می باشد و در این راستا ما از ظرفیت نماز جمعه استفاده کرده و ضمن ایراد سخنرانی و ارائه نکته نظرات کارشناسی به خانواده ها نمایشگاه عکس در این رابطه در محل مصلای نماز جمعه هر ساله بر پا میکنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لنده گفت؛از دیگر برنامه ها راه اندازی نمایشگاهی با محوریت اداره بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در ارتباط با این هفته است که معمولا چنین نمایشگاهی در مدارس شهرستان و اماکن پرتردد شهر دایر میگردد.

کاظمی برگزاری همایش پیاده روی و پارک نوردی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه‌های سالروز جهانی مواد مخدر در شهرستان بیان کرد.

رئیس بهزیستی لنده توزیع بروشور، تبلیغات محیطی برپایی ایستگاه سلامت و برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مواد مخدر را از جمله دیگر برنامه های این سازمان در لنده عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار