نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: پروژه انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه دارای پیشرفت فیزیکی 83 درصدی است و باید با تزریق بودجه لازم، هر چه سریع‌تر به پایان برسد.
کد خبر: ۷۵۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 29 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی بهادری امروز در گفت‌وگوی ویژه شبکه استانی آذربایجان‌غربی در برنامه خانه ملت با اشاره به ابلاغ قانون تجهیز شبکه ایستگاه‌های شتاب‌نگاری کشور توسط رئیس‌جمهور اظهار کرد: خوشبختانه این قانون با رای بالایی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی در ادامه با اشاره به موضوع استیضاح وزیر ورزش و با اشاره به اینکه با وجود اینکه برخی نمایندگان با فشارهای وارده، امضای خود را پس گرفتند اما وی بر موضوع استیضاح تاکید دارد تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شاهد برخی نابسامانی‌ها در ورزشگاه‌ها بوده و علاوه بر آن، تمرکز وزیر ورزش بر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس بوده و از سایر تیم‌ها غافل است.

تاکید بر استیضاح وزیر کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر آن پیگیر استیضاح وزیر کشور نیز هستیم چون بی‌توجهی به توسعه سیاسی کشور و اینکه با توجه به تقسیمات کشوری و لزوم تبدیل روستاهای بالای 10 هزار نفر به شهر، اما وزیر کشور توجهی به این مسئله نکرده و خوشبختانه تعداد امضاء کنندگان استیضاح نیز رقم بالایی است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه دو موضوع والیبال و دریاچه، ارومیه را جهانی کرده است افزود: با توجه به اینکه اخیرا شهر ارومیه میزبان یک رویداد مهم بین‌المللی یعنی والیبال بود، اما متاسفانه نحوه بلیط‌فروشی بسیار ضعیف بوده و متاسفانه کسانی که نفوذ داشته و یا افراد نزدیک به مسوولان برگزار کننده بودند توانستند بلیط مسابقات را تهیه کرده اما آنهایی که بلیط تهیه کرده بودند حتی نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

بهادری گفت: با توجه به علاقه وافر ارومیه‌ای‌ها به ورزش والیبال و با توجه به اینکه این شهر به عنوان پایتخت والیبال آسیا شناخته می‌شود، بنابراین نیازمند احداث یک ورزشگاه 12 هزار نفری در این شهر هستیم.

راه‌آهن ارومیه به تبریز در مرحله اجرایی

وی به قطار ارومیه به تبریز اشاره کرده و اظهار کرد: با وجود اینکه دولت از لحاظ اقتصادی در فشار است اما خوشبختانه تکمیل مطالعات امکان‌سنجی آن به پایان رسیده و هم اکنون پیگیر«اجرای» پروژه هستیم و حتی دو نفر سرمایه‌گذار نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه امسال شاهد بارش‌های مناسبی در سطح استان بوده‌ایم افزود: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان کشاورزی است و با توجه به بارش‌های امسال، پیش‌بینی می‌شود که امسال یک میلیون و 200 تن سیب در استان تولید شود.

60 درصد سیب کشور در ارومیه تولید می‌شود

وی بیان کرد: 60 درصد سیب کشور در ارومیه تولید شده و برای همین باید برای صادرات برنامه‌ریزی کرده و علاوه بر آن استانداری و سازمان جهاد کشاورزی باید از امروز محل‌هایی برای فروش سیب‌های پای درختی در نظر گرفته و همچنین قیمت مناسبی را برای فروش این سیب‌ها مصوب کنند.

بهادری در ادامه با اشاره به موضوع دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه بارش‌های مناسبی که امسال شاهد آن بوده‌ایم سبب شد که وضعیت دریاچه بهبود یافته و علاوه بر آن هم اکنون پروژه انتقال آب از زاب دارای پیشرفت فیزیکی 83 درصدی است و باید با تزریق بودجه لازم، هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار