چند ماه بیشتر به انتخابات مجلس باقی نمانده است، طبیعی است که نمایندگان فعلی از کمترین روزنه‌ای برای حضور تبلیغاتی در صحنه بهره ببرند؛ اما انگار قصه «یک بام و دو هوا»، پایش به شیوه برخورد نمایندگان کردستان با دستگاه‌های اجرایی باز شده است؛ چرا دو نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران درباره مشکلات آب شرب حوزه انتخابیه روزه سکوت گرفته‌اند؟!
کد خبر: ۷۵۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 02 July 2019

به گزارش تابناک کردستان، در هفته‌ها و روزهای اخیر یکی از پررنگ‌ترین مشکلات مردم در استان کردستان مشکل آب شرب بوده است، از دلبران و دهگلان گرفته تا سنندج و دیواندره؛ مشکل از هر کجا باشد تفاوتی نمی‌کند و نتیجه هم جز تولید نارضایتی نیست.

آب شهر دلبران و روستاهای بخش، بنا به گفته نماینده‌شان دو هفته قطع بود؛ در این میان هرگز معلوم نشد چرا پروژه حذف آرسنیک آب دلبران 4 سال است معطل مانده است؟ معلوم نشد زمانی که دو سال قبل همین مشکل قطعی آب در دلبران به وجود آمد چرا فکری به حال شبکه فرسوده انتقال آب به این شهر نشد؟ لابد لازم بود شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان پاسخ دهد؛ پاسخ داد؟!

نماینده قروه و دهگلان در مجلس چند روز پس از آن اتفاق در پاسخ به سؤال خبرنگاری اظهار بی‌اطلاعی کرده بود! و بعد از آن هم تحت فشار افکار عمومی، بالاخره آستین بالا زد و خودی نشان داد؛ یک خط تذکر کتبی به وزیر نیرو! همین!

تنها چند روز بعد از بروز مشکل در دلبران، این بار دهگلان کانون مشکل شد؛ «تماس‌های مکرر مردمی درباره افت فشار و قطع آب شرب در دهگلان»؛ نماینده مجلس این بار گویا با فرماندار تلفنی گفت‌وگو کرده و خواستار رفع مشکل شده بود؛ البته «علیمحمد مرادی» در اینستاگرام اطلاع‌رسانی کرده که با «مدیرکل آبفار شهری استان»! هم تماس تلفنی داشته و خواستار رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن شده است؛ هنوز معلوم نیست او این درخواست را با چه کسی مطرح کرده است! کسی که در آب و فاضلاب شهری عهده‌دار مسئولیت است، «مدیرعامل» است نه «مدیرکل»! «آبفار» شرکت آب و فاضلاب روستایی است و شرکت آب و فاضلاب شهری «آبفا» است! «آبفار شهری استان» هم که یک پارادوکس آشفته و من‌درآوردیِ نماینده محترم قروه و دهگلان است!

حالا جالب است روابط عمومی آبفا همین دیروز اعلام کرده «چند روزی از خردادماه به دلیل مصرف بالای آب توسط مشترکان دهگلانی در مناطقی از این شهر از جمله نقاط مرتفع، با مشکل کم آبی مواجه شدیم»؛ جوری فرموده‌اند «چند روزی» که انگار طلبکار هم هستند! بعد هم که اعلام شده مشکل از «مصرف بالا» بوده است؛ این یعنی هرکس مقصر بوده آبفا مقصر نبوده است؟

حکایت قروه و دهگلان به سر نرسیده در چند روز اخیر مشکلات آب شرب در سنندج بروز می‌کند؛ صدای اعتراض مردم از آپارتمان‌های فراز ویلاشهر، مجتمع امانیه، هاوه‌لان، فرودگاه، شهرک احمدی، آساوله و ... بلند می‌شود؛ و گویا آبفا پاسخ می‌دهد؛ باز هم «شکستگی خط انتقال»! اظهار نظر چند روز قبل فرماندار قروه در ذهن‌مان مجسم می‌شود؛ «موحد امان‌اللهی» که اهل سیاسی‌کاری نیست و غالباً بی‌پرده اظهارنظر می‌کند روزهای اخیر در جلسه‌ای درباره قطع آب در شهرستان تحت مدیریتش گفته بود «آنقدر به مردم گفته‌ایم به خاطر شکستگی خط لوله است که مسئولان ما به چوپان دروغگو تبدیل شده‌اند»!

اما بعد از سنندج نوبت به دیواندره می‌رسد! کدر شدن آب، طعم جلبک و بازهم مردمی که تنها می‌توانند نگران شوند! مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفته بود کارشناسان بهداشت محیط با انجام آزمایشات مختلف اعلام کرده‌اند که کلر زنی در 3 نقطه شهر صفر! در 4 نقطه یک دهم  و در یک نقطه هم دو دهم بوده است! و این در حالی است که به گفته دکتر محمد شاه‌ویسی میزان مجاز کلر زنی باید دو دهم تا هشت دهم باشد که مطلوب آن پنج دهم است!

حالا و با این اوصاف جالب است که دو نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران معلوم نیست چرا هیچ واکنشی به مشکلات آب شرب در سنندج و بویژه دیواندره نشان نمی‌دهند! اگر این مشکلات مربوط به دستگاه دیگری غیر از «آب و فاضلاب شهری کردستان» بود آقایان باز به همین شیوه عمل می‌کردند؟

آقایان «علوی» و «فرشادان» چرا درباره عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در حوزه انتخابیه خود و سایر نقاط استان سکوت پیشه کرده‌اند؟ آقایان نماینده چه مشغله‌ای دارند که مهم‌تر از رسیدگی به مشکلات آب شرب موکلان‌شان است؟ راستی اصلاً آقایان از درصد بالای سهم آب به حساب نیامده کردستان در مقایسه با سایر استان‌ها و میانگین کشوری خبر دارند؟

اگر نمایندگان از این مسائل خبر دارند چرا بی‌تفاوت هستند و اگر هم خبر ندارد که ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار