کد خبر: ۷۵۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 02 July 2019
دیشموک آماده برگزاری جشنواری کشوری ورزش‌های بومی محلی تحت عنوان مال و بار است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از صدا و سیما جشنواره کشوری مال و بار به میزبانی روستای گراب بخش دیشموک با حضور استان های جنوب کشور در 12و13 تیرماه برگزار خواهد شد.
مدیر ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه گفت: جشنواره کشوری ورزش های بومی و محلی تحت عنوان مال و بار با حضور استان های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر دیشموک در روزهای دوازدهم و سیزدهم تیرماه برگزار خواهد شد.
نیکویی زاده با بیان اینکه تعداد ورزشکاران شرکت کننده در این بازی ها 400نفر می باشد افزود: آقای جعفری؛ رئیس فدارسیون ورزش های بومی و محلی و آقای کلهر دبیر فدراسیون میهمانان ویژه این جشنواره هستند که روز چهارشنبه در دیشموک حضور خواهند یافت.
مسئول ورزش های بومی محلی شهرستان کهگیلویه گفت:همه تدارکات لازم برای برگزاری جشنواره بزرگ ورزشی ـ فرهنگی مال و بار در دیشموک فراهم است.
علی رکان افزود: بازی های محلی دوزپا، دال پلان، چوب کشی،هفت سنگ در این جشنواره نیز اجرا می شود که  از تیم های اول تا سوم هر مسابقه تجلیل می شود.
وی از آمادگی دستگاه های همکار و متولی جهت میزبانی باشکوه و مناسب از مهمانان خبرداد و گفت: برای شرکت کنندگان هر استان محل مناسب جهت اسکان و استراحت در سطح شهر دیشموک تدارک دیده شد.
رکان افزود: در روز سیزدهم تیرماه مسابقات بومی و محلی بین استان های شرکت کننده برگزار و تا عصر همان روز ادامه دارد و پس از مشخص شدن تیم های برتر اختتامیه مسابقات به همراه اهداء جوایز، رژه ورزشکاران شرکت کننده به همراه موسیقی محلی برگزار خواهد شد.
صفا حبیبی بخشدار دیشموک گفت: جشنواره ورزشی بومی ومحلی مال و بار به عنوان اولین برنامه ای است که شهر دیشموک افتخار میزبانی 7 استان کشور را دارد و در آن علاوه بر بازهای بومی و محلی مواردی همچون برپایی بهون(سیاه چادر)، پخت نان محلی، برپایی غرفه های صنایع دستی استان های شرکت کننده در جشنواره و استفاده از موسیقی های محلی هر استان با فرهنگ و رسوم همان منطقه استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش دیشموک دارای جوانان و استعدادهای مطلوبی در بخش های ورزشی مختلف است افزود: امیدوارم در این جشنواره بتوانیم نظر رئیس فدارسیون ورزش های بومی و محلی کشور را برای تخصیص اعتبار به منظور احداث زمین های ورزشی در روستاها جلب کنیم . 
حبیب برمال مسئول هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دیشموک گفت: در این جشنواره از دو خواننده معروف به نام مرتضی باب و جمشید جبریان با اجرای برنامه زنده مال و بار و عروسی واقعی در جشنواره استفاده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار