کد خبر: ۷۵۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 02 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نبود سینما در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از جمله نبود آن در شهر یاسوج از جمله مواردی است که مرتبا تذکرداده شده است اما خروجی ان تقریبا هیچ بوده است.
سینما سینما یادداشتی به قلم ایلیا محمدی نیا منتشر کرده است که معظل نبود سینما و مکان های فرهنگی را یک مشکل عمده در سطح کشور مداند.
در این یادداشت آمده است :امروز سرانه فضای سبز ۱۱ متر، فضای آموزشی ۵متر، فضای ورزشی یک متر است اما فضای فرهنگی ما سانتی‌متری است. عملاً در فضای فرهنگی ما صحبت از سانتی‌متر داریم نه متر؛ بیش از هزار شهر ما سینما ندارد.
”آنچه خواندید نه از زبان دشمنان قسم خورده انقلاب و ایران که از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جاری شده است. اگر سینما را به عنوان یکی از شاخص های رشد فرهنگی در یک جامعه در نظر بگیریم اعداد و ارقام ذکر شده بهت آور است.
حال نگاه کنید کلان شهر تهران با وجود بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت و داشتن ۴۴ شهر و شهرستان در اطراف خود، ۲۰۷ سالن دارد. بر این اساس نسبت جمعیت به سینما ۱۷۲ هزار و سیصد و هفت است. به تعبیری دیگر بر اساس پراکندگی سینماها در سطح استان، تهران ۴۴ شهر دارد و از این تعداد تنها ۱۱ شهر دارای سالن سینمایی هستند و ۳۳ شهر از استان تهران فاقد امکاناتی برای نمایش فیلم‌اند. این یعنی اینکه کلان شهر تهران که یکی از مهم ترین پایتخت های جهان اسلام و خاورمیانه است در بهترین حالت از کمبود سالن های سینما رنج می برد. حال فکر کنید وضعیت در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد و … چگونه است.
بر اساس آماری که سازمان سینمایی از وضعیت سالن‌ها سینمایی در کشور و همچنین به تفکیک در استان‌ها منتشر کرده، در پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۳۱ سینما، ۸۳ مجتمع، ۹ سالن و ۱۸ فرهنگسرا در کشور وظیفه نمایش فیلم‌ها را با فراهم آوردن ۵۹۶ سالن و ۱۵۷۷۰۷ صندلی برعهده داشته‌اند.
به قول سهراب سپهری
ما هیچ مانگاه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چیزس مزخرف تر از سینما نیست فقط مکان خلوتی برای پسران و دختران جوان است با این فرهنگ پایین شهر یاسوج اگه سینما وجود داشت روزانه شاهد ابرو ریزی در سینما بودیم همین بهتر که نباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار