کد خبر: ۷۶۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 08 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به حضور 25 استان کشور در پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین، اظهار داشت: در این جشنواره آداب و رسوم و صنایع دستی عشایر استان‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره تا 20 اردیبهشت‌ هر شب از ساعت 20 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ عشایری است، افزود: در طول مدت برگزاری این جشنواره برنامه‌های شاد، مفرح و متنوعی از آداب و رسوم عشایر استان‌های مختلف کشور به صورت زنده اجرا می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد و معیشت عشایر همان اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان به دنبال آن هستند و این قشر از گذشته تاکنون جامعه مولد کشور بوده‌اند که کمتر به گروه‌های دیگر وابسته هستند.
باقری عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی معرفی کرده و لحظات شادی را برای مردم استان و گردشگران در این جشنواره شاهد باشیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در این آیین با تقدیر از حضور استان‌های مختلف در این جشنواره، گفت: همه ظرفیت‌های عشایر همچون قطعات پازل فرهنگ ایران را شکل داده است.
ولی تیموری افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای نمایش فرهنگ ایران زمین و رونق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
در حاشیه این جشنواره یکصد غرفه صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار