کد خبر: ۷۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 08 July 2019
دقایقی پیش (ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه) زلزله ۵.۷ ریشتری خوزستان را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه مسجد سلیمان اعلام شده است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری، کانون این زمین‌لرزه، دهستان گلگیر در مسجد سلیمان بوده و عمق آن ۱۷ کیلومتری سطح زمین اعلام شده است.  
بر اساس این گزارش، تا شعای ۱۵ کیلومتری کانون زلزله، ۵۶ روستای با جمعیت بالغ بر ۵۵۸۰ نفر قرار دارند که موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص پیامد‌های این زلزله شده است.

آن گونه که سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرده، ۵ تیم ارزیاب شامل ۱۵ نفر عازم مناطق زلزله زده شده اند.

گفته می‌شود شدت این زمین‌لرزه به حدی بوده است که علاوه بر شهر‌های دیگر استان خوزستان از جمله اهواز، بخش‌هایی از استان لرستان و حتی بوشهر نیز این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.
 
بروزرسانی می شود ....
 
مردم مسجدسلیمان می توانند از چادرهای اسکان اضطراری استفاده کنند
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۹:۰۴

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ارتباط زنده با صدا و سیما خوزستان اظهار کرد: پس از اولین زلزله ۵.۷، پنج شهرستان در استان را به حالت آماده باش در آوردیم.

وی تصریح کرد: پس لرزه ها ۱۵ تا ۵۰ درصد مناطق فرسوده شهر و روستایی مسجدسلیمان را دچار خسارت کرده است. حاجی زاده گفت: در حال حاضر چادرهای هلال احمر در مسجدسلیمان مستقر شده اند و مردم می توانند در شرایط کنونی از چادر استفاده کنند.

 

۸۰ مدرسه در اندیکا بر اثر زمین لرزه آسیب جدی دیدند
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۹:۰۳

محمدرضا خداوردی، رئیس آموزش و پرورش اندیکا درجلسه مدیریت بحران گفت:۶۶ مدرسه سنگی که فرسوده و قدیمی بودند، کاملا آسیب دیده و دچار ترک‌های عمیق گردیده اند.

وی افزود:برای سال تحصیلی جدید خطر آفرین و غیرقابل استفاده می‌باشند و تعداد ۱۴ مدرسه آجری نیز آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

 

۱۴ پس لرزه در شهرستانهای مسجد سلیمان و ایذه رخ داد
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۹:۰۳

این پس لرزه ها با قدرت های مختلف بعد از زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان، دو شهر مسجدسلیمان و ایذه را به لرزه درآورد. تمامی راه های مواصلاتی شهرستان مسجدسلیمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

گروه های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و فرمانداری های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

 

حال مصدومان زلزله مسجدسلیمان وخیم نیست
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۳۲

دکتر محمدامین زرگر، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد مصدومین زلزله امروز مسجدسلیمان تاکنون به ۴۳ نفر رسیده است. البته این آمار تنها مربوط به مصدومین این شهرستان است.

وی افزود: هفت نفر از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند و مابقی در مراکز درمانی بستری هستند. حال هیچکدام از مصدومان این حادثه وخیم نیست. جهت امدادرسانی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

 

مشکلی در شبکه مخابراتی وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۲۹

عباس عباسی‌زاده، رئیس مخابرات مسجدسلیمان به فارس گفت: با وجود وقوع زمین لرزه‌های شدید در این شهرستان و تخریب چند منطقه روستایی در گلگیر، شبکه مخابراتی شهرستان هیچ‌گونه آسیبی ندید. در طول بحران طبیعی به وجود آمده در سطح این شهرستان، شبکه مخابراتی در وضعیت مناسب قرار داشت و هیچ‌گونه قطعی در این زمینه شاهد نبودیم.

رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان با اشاره به وقوع قطعی گسترده برق دراین شهرستان گفت: با این وجود به دلیل تعمیر باتری‌های شبکه موبایل در شهرستان، قطعی در زمینه مخابراتی صورت نگرفت ولی با این وجود نیز بررسی‌های لازم انجام شد.

 

آمار مصدومان افزایش یافت
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۶

مهر نوشت: تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان همچنان روز به افزایش است و بر اساس اعلام مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تعداد مجروحان این حادثه تاکنون به ۴۶ نفر رسیده اند.

از این تعداد مجروح، ۴۳ نفر در مسجدسلیمان و سه نفر در شهرستان ایذه آسیب دیده اند؛ ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریتهای پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

 

آخرین گزارشات از وضعیت جاده ها
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۵

غلام عباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در مورد آخرین وضعیت جاده‌ای و ابنیه فنی مسجدسلیمان پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در این شهرستان به ایسنا گفت: بر اثر آخرین گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی در سه نقطه شاهد ریزش بودیم که این سه نقطه پاکسازی شده‌اند و در حال حاضر جاده مسدودی در مسجدسلیمان نداریم.همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و به منظور خدمت رسانی در حوزه راه در آماده‌باش قرار دارند.

وی در مورد میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه فنی مسجدسلیمان نیز اعلام کرد: تا کنون میزان خسارت‌ها مشخص نیست و در حال برآورد و ارزیابی خسارات وارده به محورهای جاده‌ای و ابنیه فنی هستیم و به محض اتمام این بررسی‌ها هزینه مربوطه اعلام خواهد شد.

 

تخلیه بیمارستان مسجد سلیمان
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۴

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعلام خبر تخلیه شدن بیمارستان نفت مسجدسلیمان به مهر گفت: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارتسان دچار ریزش که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد.

وی افزود: بیماران با استفاده از آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شده اند ولی کلیه کارکنان بیمارستان در حال آماده باش هستند.

 

عدم خسارت به تاسیسات نفتی
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۳

قاسم صالحی، رئیس روابط عمومی نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره وقوع زلزله در این شهرستان به ایسنا گفت: خوشبختانه هیچ خسارتی به تأسیسات نفتی واقع در مسجدسلیمان وارد نشده است. همه تأسیسات نفتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در سلامت کامل هستند و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: گاز ترش را در شهرستان قطع کرده ایم تا مشکلی در این زمینه نیز برای شهروندان به وجود نیاید. بررسی‌های کاملی از واحدهای علمیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام گرفته و خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

افزایش مصدومان زلزله
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۱

بر اساس آخرین گزارش ها، شمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ١٢ نفر (مسجد سلیمان : ١٠ – ایذه : ٢) رسیده است و شمار جان باختگان همان یک تن است که بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

گفتنی است تا این لحظه  ٦ پس لرزه به ثبت رسیده که کماکان بزرگترین آنها پس لرزه ای است که در ساعت ١١:٥٦ رخ داده و بزرگی آن ٤.٧ ریشتر بوده است.

این در حالی است که برخی منابع محلی شمار مصدومان این زلزله را بیش از چهل تن ذکر کرده و برخی شایعات در فضای مجازی دست به دست می شود که تاکید دارد شمار جان باختگان تاکنون پنج تن بوده است. آمار و ارقامی تایید نشده که باید منتظر اظهار نظر مسئولان در خصوصشان بود.

 

گزارشات مردمی به ستاد بحران و فرمانداری ها داده شود
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۵:۰۰

کیومرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به زمین لرزه ۵.۷ ریشتری خوزستان اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و تاکنون آماری از میزان تلفات و خسارات گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در این لحظه خونسردی‌شان را حفظ کنند به مردم توصیه کرد اگر در اثر زلزله آسیب و خساراتی در شهرها و روستا ها وارد شده گزارش آن را به ستاد بحران و فرمانداری‌ها اعلام کنند.

 

فوت یک نفر بر اثر سکته قلبی
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۳:۰۰

بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان، تا کنون فوت یک نفر مسجل شده است؛ این فرد بر اثر سکته قلبی جان باخته است.

اعزام بالگردهای هلال احمر به منطقه
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تاکنون در شهرهای مسجد سلیمان، باغملک، ایذه و هفتگل صدمات جانی و خسارات مالی گزارش نشده و تنها ترک خوردگی برخی منازل در مناطق روستایی مسجدسلیمان، ریزش محدود کوه در محورهای فرعی این شهر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، جهت ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه، بالگرد هلال احمر به این مناطق اعزام شده است. گفتنی است ارزیابی های صورت گرفته در کهگیلویه و بویراحمد (روستا های کلته بهمئی و سرآسیاب)، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز تاکنون منجر به گزارش هیچ خسارت مالی و جانی نشده است.

 

وقوع پس لرزه های پی در پی
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۵۳

بر اساس سنجش های ثبت شده در مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفيزیک، دانشگاه تهران، تا این لحظه چهار پس لرزه بزرگ در مسجد سلیمان رخ داده که بزرگترین آنها ٤.٧ ریشتر بوده و ساعت ١١:٥٦ به وقوع پیوسته است.

زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را لرزاند

 

اولین تصاویر ارسالی از زلزله خوزستان
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۵۱
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار