کد خبر: ۷۶۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 08 July 2019
قیمت مسکن در شهر یاسوج به‌صورت عرفی توسط مالکان و مشاوران املاک تعیین می‌شود و هیچ گونه متولی خاصی ندارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، بالا بودن قیمت مسکن و اجاره‌بها در این استان یکی از موضوعاتی است که گلایه‌مندی‌های بسیاری را در پی داشته، اما متأسفانه نبود نظارت کافی در این حوزه موجب افزایش نارضایتی ها شده است.
رییس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد در گفتگوی ویژه خبری 20 و 45 دقیقه دیشب با اشاره به اینکه تعیین قیمت اجاره بها امری اختیاری است گفت: قیمت مسکن در اکثر مناطق به‌صورت عرفی توسط مالکان و مشاوران املاک تعیین می‌شود .
ارشدی افزود:با توجه به این‌که به صورت فصلی تقاضا افزایش می‌یابد و میزان عرضه کم بوده از این رو تورم ایجاد می‌شود و متقاضیان مسکن نیز در این ایام با سردرگمی و نگرانی اقدام به اجاره محل مورد نظر می‌کنند.
وی مقدار اجاره بها در شهر یاسوج را نامناسب و سنگین دانست و ادامه داد: نظارتی برای پرداخت اجاره بها در این شهرستان اعمال نشده و از علت‌های آن توافق طرفین قرارداد بوده و مطابق با دستورالعمل، صنف مشاوران املاک هم حق هیچ گونه قیمت‌گذاری در این خصوص را ندارند.
وی از اجرای طرح منطقه بندی در زمینه اجاره بها در یاسوج خبرداد وگفت: در ماههای آینده مناطق مختلف شهر یاسوج از لحاظ موقعیت طبقه بندی می شود.
ارشدی افزود: در صورتی که قیمت اجاره‌بها بر اساس منطقه‌بندی مشخص شود، بازار اجاره‌بها مشکلات کمتری خواهد داشت و ساماندهی می‌شود.
رییس اتاق اصناف شهرستان بویراحمد از مشاوران املاک خواست که به فکر مستاجران باشند و قراردادها و قول‌نامه‌های غیرمنطقی و گران منعقد نکنند و سازش را بین مالک و مستاجر نهادینه کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار