در خصوص عملکرد زیرایی در زمان مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد ، شائبه هایی وجود داشت که در خوشبینانه ترین حالت به نظر می رسید وی در برخی موارد مورد سوء استفاده برخی افراد در برخی بازرسی ها قرار گرفته است و عملا باعث به وجود آمدن خسارات زیادی به بخش های تجاری شده بود.
کد خبر: ۷۶۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 09 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ظهر امروز تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که برخی شائبه ها در خصوص عملکرد رضا زیرایی در زمان مدیریت بر این نهاد نظارتی وجود داشت.
در خصوص عملکرد زیرایی در زمان مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد ، شائبه هایی وجود داشت که در خوشبینانه ترین حالت به نظر می رسید وی در برخی موارد مورد سوء استفاده برخی افراد در برخی بازرسی ها قرار گرفته است و عملا باعث به وجود آمدن خسارات زیادی به بخش های تجاری شده بود.
در مورد عملکرد زیرایی در دو پرونده معروف و پر حاشیه دوران مدیریتش یعنی پرونده احتکار فروشگاه رفاه و پرونده شیرینی الف (توضیحاتی در مورد پلمپ شیرینی سرای معروف در یاسوج ) هر دو مورد نشان از بی برنامگی وی و احتمالا مورد بازی قرار گرفتنش وجود داشت که البته در این دومورد بسیار جنجالی ، هر دو مورد به نوعی به کاهدان زدن زیرایی محرز شد و احتمالا تودیع امروزش همان برکناری بر اساس پیگیری های متضررین از اقدامات وی بوده است! چرا که مسئول شیرینی الف کشور که در یک سفر خارجی بود ، پس از ماجرای شیرینی الف یاسوج ، سفرش را نیمه کاره رها کرد و به کشور برگشت و البته وعده داده بود که پیگیری قضائی موضوع را خواهد کرد! ضمن اینکه با انتشار برخی گزارشات خبری زوایایی از اقدامات نا مطلوب زیرایی در نظارت تعزیراتی کهگیلویه و بویراحمد مشهود بود!
 
بیشتر بخوانید
 
در حالی که در بسیاری از صنوف ، بازار بی حساب و کتاب و با ضعف نظارت رو به افزایش قیمت های غیر قانونی بود و هیچ اثری هم از زیرایی و تیمش نبود ، به ناگاه وی در پرونده هایی مشکوک ظاهر می شد! چیزی که احتمالا باعث افزایش هزینه های معنوی برای دستگاه تعزیرات حکومتی شد و نهایتا هم موجب برکناری وی شد!
جالب است که در هر دو پرونده زیرایی پس از مصاحبه ها و زدن شعله جنجال ، دقیقا چند روز بعد نه توان پیگیری پرونده ادعایی را داشت و نه حوصله ارائه توضیحات تکمیلی به گونه ای که در مورد فروشگاه رفاه عملا پرونده احتکار کلا بی نتیجه ماند و در مورد شیرینی الف هم چند روز بعد از ماجرایی مشکوک که زیرایی در متن ان بود ، این شیرینی فروشی ، رفع پلمپ شد!
البته در هر دو ماجرایی که به نوعی زیرایی از آنها سربلند بیرون نیامد! برخی خبرها و گزارشات به صورت حمایت از زیرایی و انتقاد از زیرایی منتشر شد که هر کدام سعی در صحیح نشان دادن خبرها و گزارشات خود داشتند.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه شائبه بر انگیز / سخنانی که برکناری زیرایی را قوت می بخشد !
 
در جبهه موافقان زیرایی اخبار و گزارشات در نفی تغییر زیرایی با عنوان برکناری منتشر شده است:
برکناری کذب است
در یکی از گزارشات حامیان زیرایی آمده است : سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: تغییر مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه ارتباطی با پرونده ای به نام “الف” ندارد.
سید یاسر رایگانی” با بیان اینکه خبر منتشر شده در این خصوص کذب محض است ، افزود: انتشار این خبر از سوی برخی رسانه ها و خبرگزاری های استان بیشتر شبیه به طنز می ماند.
وی با تاکید براینکه دلیلی ندارد مدیری به خاطر پرونده ای که هنوز در دست بررسی است تغییر کند ، اظهار داشت: طی یکی دو هفته آینده پنج تا شش نفر از مدیران استانی این سازمان در کل کشور تغییر خواهند کرد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه اکنون فصل تغییرات استانی این سازمان است ، گفت:این تغییرات در ادامه سیاست های درون سازمانی انجام خواهد شد.
رایگانی با بیان اینکه در همین راستا مدیری که بیش از چهار سال در یک استان مدیریت کرده است را جابجا خواهیم کرد ، افزود: طی دو هفته آینده مدیران برخی استانهای کشور تغییر یا جابجا خواهند شد.
وی این تغییرات را در راستای سیاستهای کلی سازمان دانست و عنوان کرد: این جابجائی ها و تغییرات هیچ ربطی به فضاسازی رسانه ای ندارد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه رسانه های استان سعی کنند منبع اخبار موثق باشند ، گفت: رسانه های کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند فضای رسانه ای استان فضایی بر مبنای حدسیات و گمانه زنی ها نباشد.
رایگانی اظهار داشت: رسانه هایی که این خبر کذب را منتشر کرده اند می توانستند قبل از انتشار آن با تماس با بنده صحت و سقم آن را پیگیری کنند.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه شائبه بر انگیز / سخنانی که برکناری زیرایی را قوت می بخشد !
 
سخنان صریح و شائبه برکناری!
اما در مورد این تغییر سخنان معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی کشور در جلسه تودیع و معارفه که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده است ، چیزی غیر از سخنان سخنگوی این سازمان را به اذهان متبادر می کند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم تعزیرات حکومتی کشور در این آئین تودیع و معارفه عنوان کرد: در توزیع کالاهای اساسی که وارد استان‌ها می‌شود باید برای تسهیل در رسیدن کالا به دست مردم، سیاست نظارت به سیاست هدایت تبدیل شود.
مداخلات آگاهی بخشی باشد!
با توجه به نوع مداخلات با محوریت زیرایی در برخورد با برخی صنوف خصوصا در دو پرونده شیرینی الف و فروشگاه رفاه این سخن بارانی که می گوید " تکلیف ما مداخلات پیشگیرانه، آموزش و آگاهی بخشی به مردم است، مداخلات حمایتی از تولید و کسب و کار و فردی که علی‌رغم تخلفات جزئی صدها شغل در این استان محروم ایجاد کرده است باید در دستورکار قرار گیرد." می تواند نشانه ای خوب از نارضایتی از عملکرد زیرایی باشد.
لزوم حمایت از سرمایه گذار
یکی دیگر از انتقادات بر عملکرد زیرایی چوب لای چرخ سرمایه گذاران بود که این سخن معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور که گفت " وقتی فردی توانسته در این استان صدها نفر را ارتزاق کند و از گرایش به جرائم پیشگیری می‌کند، می‌تواند جزئی از ما باشد و اگر اینها را از خودمان جدا می‌کنیم آن فرد برای حیات خودش جای دیگری را انتخاب می‌کند و آن جای دیگر خانه دشمن است." می تواند دلیلی دیگر بر نارضایتی سازمان تعزیرات حکومتی از عملکرد وی باشد.
عملکرد بد و فرار سرمایه
نکته دیگر سخنان بارانی که شائبه برکناری زیرایی را پررنگ می کند این سخن وی است که می گوید " اگر فرار سرمایه‌های مالی از کشور را رصد کنیم متوجه می‌شویم که ما خطا کردیم، فضای امن برای سرمایه‌گذاری آنها ایجاد نکردیم و مقابلشان ایستادیم تا مجبور شوند سرمایه‌شان را بردارند و ببرند."!
بارانی تأکید کرد: مداخلات قهری جایی مجاز است که افراد به کرات به شعور مردم توهین کنند، بارها به مردم اجحاف کنند، فعالیت‌های زیرزمینی را مرتب گسترش داده و از رانت اطلاعاتی دولتی خود برای اجحاف در حق مردم و ایجاد منافع برای خودشان استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه تقلب، انحصارطلبی و مقابله با اقدامات رقابتی همه در زمره مداخلات قهری قرار می‌گیرند، گفت: کسی که با تقلبات بهداشتی حیات تغذیه مردم را به خطر می‌اندازد باید با تمام وجود با این فرد مقابله کرد اما یادمان باشد اگر چرخ کارخانه همین شخص متخلف می‌چرخد با فرد برخورد شود اما چرخ کارخانه را از کار نیندازیم چون سال رونق تولید است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر چند عملکرد زیرای در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد ، چندان قابل قبول و دفاع نبود اما نمی توان ضعف دیگر دستگاه ها و نهاد هایی که توان مدیریت این ضعف را داشته اند ، نادیده گرفت و البته باید به این نکته اشاره شود که نباید ضعف مدیران در عملکرد تا این اندازه ادامه پیدا کند که نهایتا به ایجاد تنش و فرار سرمایه ها از استان شود و دست آخر مدیر نالایق برکنار شود.
لازم به توضیح است در پایان مراسم امروز از خدمات رضا زیرایی مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و برات‌علی صالحی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها حتما در این شیرینی فروشی مشکلی بوده چرا دیگری را بد نام نکردن
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
واقعا خاک تو سر دولت و مملکت و حکومتی که کار درست آقای زیرایی رو با سرپوش گذاشتن روش و برکنار کردنش زیر سوال بردن،همتون ........هستین و پول بهتون دادن بی وجدانا،انشاالله چنین مشکلات بهداشتی سرطان بشه تو زندگی و سلامتی زنو بچتون که حقتونه هر آشغالی بدن بخورین بی سوادا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار