کد خبر: ۷۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ 13 July 2019
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه گفت: شهرستان کهگیلویه مقام اول و سوم کشوری را در بخش های سرپناه مسکونی(سیاه چادر) و آیین های نماشی در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایران زمین کسب کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاوش زمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دهدشت اظهار داشت: گرو‌های شرکت کننده از طرف اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایران زمین مقام اول و سوم کشوری را کسب کردند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه گفت: در این جشنواره ملی اداره میراث فرهنگی شهرستان کهگیلویه در بخش سرپناه مسکونی( سیاه چادر) مقام اول و در رشته آیین های نمایشی مقام سوم را کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده مردم از غرفه شهرستان کهگیلویه در بخش سرپناه مسکونی( سیاه چادر) دیپلم افتخار به همراه تندیس جشنواره به شهرستان کهگیلویه اهدا شد.

زمان گفت: در بخش آیین های نمایشی نیز اجرای نمایش " هفت برارون " که مورد استقبال ویژه شرکت کنندگان در جشنواره قرار گرفت و همچنین اجرای سازونقاره و برنامه های مختلف هنرمندان شهرستان کهگیلویه موجب شد که در بین 25 استان کشور مقام سوم این جشنواره به هنرمندان شهرستان کهگیلویه اختصاص یابد.

وی افزود: در این جشنواره آداب و رسوم عشایر شهرستان کهگیلویه و انواع غذاهای سنتی و نان محلی مانند نان بلوط و آش کارده طبخ و در اختیار شرکت کنندگان در جشنواره قرار می گرفت و هر شب یکی از آیین های محلی و عشایری ویژه شهرستان کهگیلویه اجرا می شد که مورد استقبال عموم شرکت کنندگان قرار می گرفت.

لازم به توضیح است ، پنجمین جشنواره ملی فرهنگ و عشایر ایرن زمین 16 تیرماه با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح و عشایر 25 استان‌ در این جشنواره آداب، رسوم، سنن، صنایع دستی، سوغات محلی و فرهنگ‌ها و آئین‌های خود به ویژه در زمینه کوچ را در قالب بیش از 100 غرفه و 24 سیاه چادر به مدت 4 روز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
بسمه تعالی
ضمن احترام به نظرات نایب رئیس محترم شورای اسلامی شهر لیکک به هیچ وجه من الوجوح ایل بزرگ بهمئی از ایل بزرگ بویراحمد و فرزندان کهگیلویه از فرزندان بویراحمد جداشدنی نیستند اشکال بر استان کهگیلویه و بویراحمد نیست اشکال بر رژیم منفور و منحوس پهلوی و مزدوران پهلوی است و بی تدبیری های مسئولین بهمئی بعد از انقلاب اسلامی بودندکه ایل بزرگ بهمئی را تجزیه و پخش کردند و هر قسمت را به یک شهرستان دادند از جمله علاء و صیدون و ابوالفارس و بخش تشان و بیدبلند و کرنج و سرجولکی و ... را از بهمئی جدا کردند بنابراین ما به جای جدایی باید همچون گذشتگان مان که افتخار آفریدند خواهان الحاق مناطق و بخش های جدا شده از بهمئی باشیم ما که مشکلات استان نفت خیز خوزستان را از نزدیک می دانیم آبادان دومین شهر مهم خوزستان بعد از اهواز آب خوردن ندارد اهواز مشکل فاضلاب دارد و مسجدسلیمان شهر اولین ها آنهمه مشکل دارد و بقیه شهرهای خوزستان هم همینطور بنابراین جناب نایب رئیس فکری بلند داشته باش و به فکر الحاق بیدبلند و سدمارون و نفت کرنج به بهمئی باش و خود و بهمئی را کوچک نشمار که اگر چنین شد مشکل بهمئی حل خواهد شد که مردم بهمئی خواستار الحاق مناطق جدا شده هستند تا همیشه بزرگ و قدرتمند بمانند بنابراین به عنوان نماینده مردم این ور سکه را پیگری کن یعنی الحاق مناطق جدا شده از بهمئی را نه جدایی از استان دلاورپرور کهگیلویه و بویراحمد را .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار