در دیدار مجموعه مدیران امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با استاندار مطرح شد :
کلانتری با تاکید بر اینکه، تیم اقتصادی در استان باید قدرت و توان بالایی در جذب سرمایه گذار داشته باشد، افزود: باید با عناصر سرمایه گذار و کارآفرینان با مهربانی، احترام و به گرمی برخورد شود.
کد خبر: ۷۶۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 14 July 2019
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حسین کلانتری استاندار دیدار کردند و ضمن تشریح و ارائه گزارش اقدامات و عملکرد دستگاههای اقتصادی به بیان اهداف و برنامه های خود پرداختند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار در این دیدار گفت: ظرفیت ها و قابلیت های استان بسترساز ورود بخش خصوصی و صاحبان سرمایه به استان می باشد و همه بانک ها و دستگاه های اقتصادی باید امکانات لازم را بکار گیرند و پنجره واحد فعال و تسهیل کننده را به روی سرمایه گذاران باز نمایند.
حسین کلانتری افزود: البته اولویت بر بخش خصوصی بومی و دلسوز استان می باشد و در بخش های خاص از متقاضیان  غیربومی استقبال شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه، تیم اقتصادی در استان باید قدرت و توان بالایی در جذب سرمایه گذار داشته باشد، افزود: باید با عناصر سرمایه گذار و کارآفرینان با مهربانی، احترام و به گرمی برخورد شود.
استاندار، انسجام و هماهنگی بیشتر بانک ها را مهم دانست و گفت: دنبال تامین بیشتر منابع بانکی، بازگشت معوقات، عدم برگشت منابع و هزینه درست اعتبارات باشید.
کلانتری به موضوع جذب اسناد خزانه با تلاش و دغدغه مندی بیشتر تاکید کرد و افزود: این مسئله به استان به لحاظ مالی و اقتصادی کمک خوبی خواهد کرد و لذا باید در سال جاری تلاش بی وقفه در این خصوص صورت گیرد. وی ابراز داشت: جذب اسناد خزانه اولویت ضروری در روزهای پیش رو باشد.
استاندار به مسئله معوقات بانکی اشاره کرد و ابراز داشت: باید با فرهنگ سازی لازم با راهکاری درست و با جدیت، موضوع مورد توجه قرار گیرد.
 
 کلانتری : اولویت با سرمایه گذاران بخش خصوصی بومی باشد / توصیه به بانک ها برای تامین منابع بیشتر / آرام : آمار نشان دهنده عملکرد خوب مجموعه امور اقتصاد و دارایی استان است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان  کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان انسجام و تعامل بسیار خوبی برای حل مشکلات اقتصادی دارند و نشست هماهنگی این دستگاهها هر ماه برگزار میگردد.
غضنفر آرام در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیتها و اقدامات دستگاههای اقتصادی استان در سال گذشته و سه ماهه اول سالجاری، افزود: بررسی مقایسه ای آمار و عملکردها نشان میدهد که در مجموعه اقتصادی استان اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
آرام بیان داشت: رتبه 8 استان در بهبود فضای کسب و کار، وصول صددرصدی درآمدهای مصوب استانی، جذب اعتبارات جاری و تملک دارائیهای سرمایه ای، جذب اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده به استان، انجام تهاتر نوع دوم بانکی که با استقبال مواجه گردید و نیز حضور نمایندگان دستگاههای متولی صدور مجوزهای سرمایه گذاری در پنجره واحد سرمایه گذاری مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برای تسریع و تسهیل در فرایند صدور مجوزها، همگی حکایت از عزم جزم این دستگاهها در راستای حل مشکلات و حرکت در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان دارد.
وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر هستیم و راهنمائیها و ارشادات استاندار محترم قطعا مسیر را برای تلاش ما روشنتر و هموارتر خواهد کرد.
آرام اظهار داشت: نقش و جایگاه بانکها در رونق تولید و رشد اقتصادی استان بر هیچکس پوشیده نیست و با حمایت استاندار محترم باید تلاش نمائیم تا منابع بانکی خوبی را از مرکز جذب و با تزریق به بخش تولیدی استان بتوانیم گرهی از مشکلات استان واکنیم.
آرام در این نشست اسناد خزانه را فرصت خوبی برای حل مشکلات مالی و اقتصادی استان عنوان و تاکید کرد: با توجه به محدودیت و فقر منابع مالی لازم هست دستگاههای اجرایی هرچه سریعتر نسبت به جذب سهمیه ی مصوب اقدام نمایند و از برگشت اعتبارات جلوگیری نمائیم.
در ادامه این دیدار مدیران دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان به ارائه گزارش عملکرد  و نیز تشریح برنامه های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار