کد خبر: ۷۶۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 15 July 2019

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: طرح آتشبر در 10 کیلومتر از حاشیه کنار جاده منطقه شلالدون این شهرستان انجام شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سامان گرجیدر حاشیه اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به منظور ایمن سازی و پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان باشت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه انداختن ته سیگار در کنار جاده یکی از دلایل آتش سوزی های امسال در این شهرستان بوده تصریح کرد: اجرای این طرح برای کاهش خسارت های آتش سوزی در جنگل و مراتع ضروری است.
گرجی بیان کرد: در این طرح با استفاده از ظرفیت های پیمانکاران بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی باشت در کنار جاده ها و مناطقی که دارای علفزارهای انبوه هستند با ماشین آلات سنگین شیارهایی به عرض ۴ تا ۶ متر احداث می شود تا در زمان آتش سوزی امکان دسترسی برای اطفای حریق آسان تر و سریعتر صورت گیرد.
گرجی با اشاره به بارش های مطلوب سال آبی امسال در باشت و رویش علفزارهای انبوه توضیح داد: دسترسی به عمق جنگل ها سخت و زمانبر است و باید برای آتشبر در مناطق مستعد برنامه ریزی شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت تصریح کرد: اجرای دوره های آموزشی در راستای فرهنگ سازی کاهش روشن شدن آتش در جنگل ها و مراتع در جوامع محلی از دیگر برنامه های منابع طبیعی برای به حداقل رساندن آتش سوزی هاست.
وی بیان کرد: بهره عنا، سرتنگ بیدک و تلچگاه از جمله روستاهایی است که این دوره ها در آن اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار