همزمان با هفته تامین اجتماعی صورت گرفت:
نورمحمدی : متاسفانه برخی افراد اینگونه القاء می کنند که صندوق تامین اجتماعی از دولت تامین می شود و منابع آن نا محدود است و همین مسئله را برای برداشت از آن به هر نحوی تبلیغ می کنند! در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید گفت دارایی های صندوق تامین اجتماعی از آن صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان است و باید همه در حفاظت از آن تلاش کنند.
کد خبر: ۷۶۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱ 15 July 2019

صبح امروز و همزمان با هفته تامین اجتماعی برخی مدیران و کارشناسان این اداره کل از شرکت "آسه" یاسوج یکی از شرکت های تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد مشمول بیمه این سازمان بازدید و از نزدیک با نوع فعالیت و مشکلات این شرکت تولیدی و کارگران آن آشنا شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عباس نورمحمدی در حاشیه ی این بازدید گفت : اولویت در سازمان تامین اجتماعی ، پوشش حداکثری بیمه و گسترش خدمات برای بیمه شدگان خود است .
نورمحمدی افزود : در کشور های توسعه یافته هم مانند کشور ایران خدمات تامین اجتماعی با چنین شرایطی ارائه نمی شود که البته این برای ما افتخار است.
مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ، ادامه داد : مستمری بگیران تامین اجتماعی دو برابر بازنشستگانی است که از دولت مستمری دریافت می کنند این در حالی است که تامین اجتماعی منابع چندانی ندارد.
وی گفت : این نکته مهمی است که ورودی و خروجی منابع سازمان تامین اجتماعی همخوانی ندارد و همین عامل فشار زیادی را بر صندوق وارد می کند.
نورمحمدی افزود : متاسفانه برخی افراد اینگونه القاء می کنند که صندوق تامین اجتماعی از دولت تامین می شود و منابع آن نا محدود است و همین مسئله را برای برداشت از آن به هر نحوی تبلیغ می کنند! در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید گفت دارایی های صندوق تامین اجتماعی از آن صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان است و باید همه در حفاظت از آن تلاش کنند.
 مدیر کل تامین اجتماعی ادامه داد : هم مدیران و هم مردم باید بدانند مسئولیت اجتماعی بالاتر از قانون است بنابراین باید سعی شود آسیب های اجتماعی قوانین به حداقل رسانده شود.
وی افزود : ارائه خدمات به بیمه شدگان منوط به پرداخت به موقع  حق بیمه از طرف کارفرمایان است که انتظار داریم هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در پرداخت حق بیمه جدی تر باشند و به مسئولیت های خود توجه داشته باشند ضمن اینکه ما در مورد دستگاه هایی که به تعهدات خود عمل نکنند اقدامات قانونی را پیگیری می کنیم.
این مطلب هم اضافه شود :  

مدیرکل تامین اجتماعی  کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات جدید این سازمان در راستای رضایت مندی بیمه شدگان و کارفرمایان هم اشاره ای کرد و گفت : سازمان تامین اجتماعی در جهت افزایش سرعت ارایه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت مخاطبان خود ، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را با جدیت دنبال می کند تا بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران نیاز نداشته باشند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و  متحمل صرف هزینه و اتلاف وقت شوند و زمان زیادی را در انتطار بمانند .
نورمحمدی افزود : سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در این سازمان راه اندازی شده است و بیمه شدگان و کارفرمایان می توانند با ورود به این سامانه و وارد کردن کد ملی و شماره تلفن تحت مالکیت خود ، در آن ثبت نام و برای خود حساب کاربری ایجاد کنند تا هنگام نیاز به دریافت خدمات حتما نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی نداشته باشند .
وی افزود : بیمه شدگان و مستمری بگیران هم چنین می  توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۲* از طریق تلفن همراه خود ،  نسبت به اخذ  نوبت برای دریافت خدمات مورد نیاز خویش از شعب تامین اجتماعی اقدام کنند .
 دو ابر بدهکار بیمه ای استان کهگیلویه و بویراحمد
نورمحمدی در ادامه از عدم پرداخت حق بیمه کارگران برخی کارفرمایان دولتی و خصوصی گلایه کرد و گفت : متاسفانه هم اکنون سد چم شیر حدود 30 میلیارد تومان بدهی بیمه ای دارد و در بخش دولتی هم بزرگترین بدهکار بیمه ای ما اداره کل راه و شهرسازی است.
وی گفت : در بخش خصوصی شاید برخی مواقع بتوان توجیهاتی مانند کمبود منابع و خالی بودن دست آن ها از نقدینگی را پذیرفت اما در بخش دولتی به نظر می رسد که واقعا سهل انگاری صورت می گیرد ضمن اینکه باید این بدهکاران توجه داشته باشند ماهانه 2 درصد جریمه به بدهی های آن ها افزوده می شود که در بخش دولتی باید گفت این ظلم است که بر اثر سهل انگاری یک مدیر هزینه هایی بر دولت تحمیل شود.
 لازم به توضیح است در دیدار امروز از شرکت "آسه" که یکی از سه شرکت برتر تولید عصاره شیرین بیان در کشور است و به قول مدیر کل تامین اجتماعی از خوش حساب ترین شرکت های مشمول بیمه این سازمان است ، برخی مشکلات واحد تولیدی مورد نظر توسط مدیر این کارخانه بیان شد که از طرف نورمحمدی قول مساعد برای نهایت همکاری و توجه به رفع مشکلات انان داده شد.
در بازدید میدانی از برخی قسمت های این واحد تولیدی ، دیدار چهره به چهره و بدون واسطه بین مدیر کل تامین اجتماعی به عنوان نماینده سازمان بیمه گر و کارگران به عنوان بیمه شوندگان صورت گرفت.
نورمحمدی هدف از این اقدام را  ضمن بیان خدا قوت به کارگران و تبریک هفته تامین اجتماعی به بیمه شدگان ، شنیدن سخنان کارگران در خصوص میزان رضایتمندی آنان از خدمات تامین اجتماعی و تلاش در جهت رفع اشکالات احتمالی بیان شده از سوی کارگران عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار