کد خبر: ۷۶۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 16 July 2019
معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد درباره سرانجام محیط بانی که در دنا با شکارچیان متخلف همکاری می‌کرد، گفت: این فرد هم اکنون با وثیقه آزاد بوده و تا زمان صدور حکم قضایی و تخلفات اداری به کار خود ادامه می‌دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: این استان 312 هزار و 466 هکتار مناطق حفاظت شده دارد که کار حفاظت و جلوگیری از شکار، صید و جلوگیری از تخریب و سایر حوادث طبیعی و غیر طبیعی در این مناطق تنها توسط 73 محیط بان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طبق نرم استاندارد برای هر یک هزار هکتار مناطق حفاظت شده باید یک محیط بان باشد، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی سازمان محیط زیست هرساله استخدام محیط بان در یک دوره 5 ساله داریم که بکارگیری 8 محیط بان جدید در استان هم اکنون در مراحل گزینش هستند.
عبدی‌پور ابراز کرد: هر ساله آزمون استخدام 8 محیط بان برای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود تا از این طریق بالارفتن میانگین سن محیط بانان این استان جبران شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون محیط بان زندانی نداریم، ادامه داد: 3 محیط بان این استان در زندان بودند که بعد از چند سال با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.
عبدی‌پور تصریح کرد: از این 3 محیط بان زندانی دو نفر مجدد به عنوان محیط بانی در دنا مشغول شدند و یک نفر دیگر که از محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز بود به عنوان نگهبان در اداره به کار خود ادامه داد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که سرانجام محیط بانی که در دنا با شکارچیان متخلف همکاری می‌کرد به کجا رسد، افزود: این فرد هم اکنون با وثیقه آزاد بوده و تا زمان صدور حکم قضایی و تخلفات اداری به کار خود ادامه می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار