تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
عملکرد دولت در دو حوزه گچساران و باشت کاملا موید نفوذ بالای تاجگردون بر دولت است و همین موضوع گاها به محلی برای رقابت بین نمایندگان استان و حتی عموم مردم تبدیل شده است. اما در یک حوزه مطابق آمار ارائه شده غلام رضا تاجگردون با وجود داشتن شرایط ،عملا چندان کارنامه موفقی نداشته است و از قافله لابیگری ها عقب مانده است!
کد خبر: ۷۶۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 18 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در جمهوری اسلامی آنگونه که در قانون اساسی تاکید شده است ، اصل تفکیک و استقلال قوا مشهود است و بنابر این اصول تصریح شده ، مجلس شورای اسلامی (قوه مقننه) متشکل از نمایندگان انتخابی مردم در این شورا هستند که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن را بر عهده دارند و عملا قوانینی تهیه و تصویب می کنند که بر اساس قانون اساسی این قوانین برای دولت لازم لاجرا است.
مطابق با قانون اساسی ، کار مجلسیان نظارت بر حسن اجرای قانون و در این زمینه پس از تصویب یک قانون کار نظارت بر اجرای ان را هم بر عهده می گیرند اما در این بین و بنابر ملاحظاتی که برگرفته از برخی لابیگری های سیاسی و حتی گاها قومی است ، نمایندگان به میزان قدرت لابیگیری و نفوذ خود ، مجریان قانون را تحت فشار قرار می دهند و از این روابط ، به نفع منطقه ای یا به ضرر منطقه ای یا جناحی خاص، استفاده می کنند. این گونه نفوذ ها بر دولتیان به عواملی از جمله میزان قدرت و یا ضعف طرفین بستگی دارد . اما به هر جهت تاکنون هیچ دولتی یا وزیری نتوانسته خود را از زیر فشار لابیگری های نمایندگان به طور صد در صد برهاند و ادعای استقلال واقعی داشته باشد.
بنابر آنچه که در بالا گفته شد ، سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم از این قائده مستثنی نبوده و به فراخور قدرت خود لابیگری ها و اعمال نفوذهایی در کسب امتیازات یا اعتبارات نموده اند. آنچه که تاکنون در رسانه ها و فضای مجازی مطرح است بزرگترین لابیگر مجلس و فشار آورنده بر دولتیان غلام رضا تاجگردون است که حتی گفته می شود عملا دولتیان مطیع درخواست های وی هستند.
عملکرد دولت در دو حوزه گچساران و باشت کاملا موید نفوذ بالای تاجگردون بر دولت است و همین موضوع گاها به محلی برای رقابت بین نمایندگان استان و حتی عموم مردم تبدیل شده است. اما در یک حوزه مطابق آمار ارائه شده غلام رضا تاجگردون با وجود داشتن شرایط ،عملا چندان کارنامه موفقی نداشته است و از قافله لابیگری ها عقب مانده است!
 
روایتی از عملکرد سه نماینده مجلس استان در حوزه اجتماعی
 
مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گزارشی که از حوزه تحت مدیریت خود ارائه داده است به نکته های ریزی در نوع تعامل خود و نمایندگان اشاره می کند که بسیار جالب است بدین گونه که برابر آمار ارائه شده از طرف وی ، غلام محمد زارع نماینده بویراحمد و دنا در همه مراحلی که کار توسعه و تجهیز مراکز درمانی این مدیریت در دو شهرستان دنا و بویراحمد به بن بست برخورد کرده است ، این ظرفیت ( لابیگری) زارع بوده است که کارگشا واقع شده است و بن بست شکسته است. اما در حوزه گچساران آنگونه که پیام اکبری می گفت از سال 85 تاکنون حق این شهرستان ادا نشده و به واقع مورد ظلم قرار گرفته است. در حوزه کهگیلویه هم علیرغم نبود شرایط سازمان بر اساس سطح بندی های قانونی اما در برخی موارد هم که پیشنهاداتی برای همکاری نماینده کهگیلویه داده شده است ، وی چندان پیگیری های لازم را انجام نداده است و حتی پاسخگوی تلفن مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان برای پیگیری موضوعات نیست!
نکته بسیار مهم در این خصوص این است که مردم طرف حوزه مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی ، بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند ، کسانی که به عنوان اقشار آسیب پذیر جامعه معروف هستند!
 
روایتی از عملکرد سه نماینده مجلس استان در حوزه اجتماعی
 
غلام محمد زارعی و شکستن بن بست ها
بنابر گفته مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی میانگین مراجعه کنندگان به کلینیک های درمانی تخصصی و همچنین بیمارستان شهدای گمنام یاسوج روزانه افزون بر هشت هزار نفر است در حالیکه میزان مراجعه بیمه شدگان به کلینیک تخصصی یاسوج روزانه حدود ۲ هزار نفر است.
وی با بیان اینکه برخی سوء مدیریت ها در گذشته عامل ضعف در حوزه زیرساخت های بیمارستانی و درمانی تامین اجتماعی استان شده است، گفت: بیمارستان شهدای گمنام یاسوج حتی تا آستانه تعطیلی پیش رفت.
اکبری گفت: این بیمارستان در حالی که در سال ۹۴ یک بیمارستان درجه دو با اخطار معرفی شده بود اما هم اینک و ظرف سه سال گذشته حائز رتبه اول تا سوم بین حدود ۶۵ بیمارستان تامین اجتماعی کشور شده است.
وی افزود: شمار تخت های این بیمارستان از ۳۲ تخت در اوایل سال ۹۵ به ۶۴ تخت در سال ۹۸ رسیده است.
اکبری با بیان اینکه نقش نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در خرید تجهیزات پزشکی و درمانی بیمارستان شهدای گمنام و ارتقای این بیمارستان به بیمارستان های با کارکرد مناسب درمانی و درجه یک قابل تحسین است، گفت: تاکنون پیگیری ها، مکاتبات فراوان و تماس های مکرر با نماینده کهگیلویه بزرگ برای بهبود وضعیت درمانگاه های تامین اجتماعی ارتقای سطح خدمات به بیمه شدگان در آن حوزه بی نتیجه بوده است.
اکبری ادامه داد: خرید یک دستگاه سی تی اسکن و یا راه اندازی بخش های سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو با رایزنی و دخالت و همکاری مستقیم نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بوده است.
وی گفت: خرید دستگاه سی تی اسکن با هزینه افزون بر ۳۰ میلیارد ریال تنها برای بیمارستان های بالای ۹۶ تختخوابی کاربرد داردو برغم آنکه دوبار در کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت این مهم نیز مورد مخالفت قرار گرفت سرانجام با رایزنی مستقیم و مشارکت و همکاری نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی این مهم تحقق یافت و برای نخستین بار بیمارستانی با تعداد تخت های کمتر از ۶۰ تخت صاحب یک دستگاه سی تی اسکن شد.
 
روایتی از عملکرد سه نماینده مجلس استان در حوزه اجتماعی
 
نماینده کهگیلویه پاسخ تلفن ها را هم نمی دهد
 اکبری همچنین مصداق بارز برخی سوء مدیریت ها را مربوط به شهرستان کهگیلویه دانست و یادآور شد: در سال ۸۶ درمانگاه عمومی در شهر دهدشت به درمانگاه تخصصی تغییر نام یافت اما این تغییر بدون هیچ گونه ارتقای هتلینگ و بهسازی یا خرید و نصب تجهیزات جدید پزشکی و همچنین جذب حتی یک پزشک متخصص بود.
وی گفت: ظرف سه سال گذشته با رایزنی های مکرر با سازمان مرکزی تامین اجتماعی تا حدودی سطح خدمات درمانی در این درمانگاه تخصصی افزایش پیدا کرده و تقاضای اضافه شدن ۶۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی آن نیز داده شده است اما بنا به دلایلی سازمان فعلا این مهم را تصویب نکرده است اما ما با خریداری برخی فضاهای اطراف و انتقال بخش های اداری مرکز به فضاهای جدید اقداماتی برای افزایش خدمات صورت گرفته است.
اکبری با بیان اینکه سطح ارایه خدمات درمانی در برخی شهرستان ها از جمله کهگیلویه بزرگ در شان مردم و بیمه شدگان نیست، گفت: یکی از شاخص های مهم برای ارتقای سطح خدمات درمانی افزایش شمار بیمه شدگان است که برخی از شهرستان ها از این مهم تاکنون محروم بوده اند.
وی با اشاره به جمعیت بیمه شده 58 هزار نفری و با اتوجه به شاخص و تعداد بیمه شدگان برای ساخت یک بیمارستان و یا کلینیک درمانی تخصصی در یک شهرستان را ۸۰ هزار نفر دانست و گفت: ۶ مورد از شهرستان های استان کمتر از این میزان جمعیت بیمه شده دارند.
اکبری در ادامه افزود : پیشنهادی به آقای هاشمی داده شد که در صورت پیگیری و موافقت وزارت نفت از سهم 3 درصد نفت بهمئی فضای فیزیکی یک مرکز درمانی را تهیه کنند تا مدیریت درمان استان هم اقدام به تجهیز آن بنماید که متاسفانه تاکنون نه جوابی از آقای هاشمی شنیده ایم و نه وی پاسخگوی تلفن خود من که پیگیری می کنم ، بوده است.
اکبری تصریح کرد: حتی زمین مورد نیاز به میزان بیش از ۲ هزار مترمربع برای ساخت این کلینیک درمانی آماده شده است.
 
روایتی از عملکرد سه نماینده مجلس استان در حوزه اجتماعی

مظلومیت مردم گچساران
اما شاید عجیب ترین سخنان اکبری مربوط به حوزه گچساران باشد که وی از مظلوم واقع شدن بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی این شهرستان خبر می دهد.
اکبری گفت : بر اساس سطح بندی خدمات مطابق با وجود شرایط ازجمله وجود بیش از 85 هزار بیمه شده تامین اجتماعی از سال 85 تاکنون مرکز این شهرستان ظرفیت ارتقاء را داشته است اما تاکنون این امر صورت نگرفته است.
وی افزود : سال 86 طبق مصوبه سفر استانی رئیس جمهور وقت بحث ارتقاء این مرکز مطرح شد اما دوباره و طبق مصوبه ای در سال 89 ممانعت از این ارتقاء صورت گرفت.
اکبری می گید ، طی یکی دو سال اخیر هم چندین بار با آقای تاجگردون تماس گرفته ایم اما نتیجه ای حاصل نشده است و اخیرا وی طی نامه نگاری های صورت گرفته قول همکاری و پیگیری را داده اند.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین وضعیت پیشرفت پلی کلنیک گچساران را بسیار کند توصیف کرد و در خصوص پیگیری ها خود هم از ضرب الاجل برای مدیر این پروژه پس از بازرسی نماینده سازمان خبر داد و عنوان کرده است که در خصوص پیمانکار پروژه خواسته شده که یا در عملیات تسریع صورت می گیرد و یا اینکه پیمانکار خلع ید می شود.
 البته اکبری شرکت نفت پولدار را یکی از مشکلات سر راه ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی عنوان می کند ! و در توضیح این موضوع اینگونه بیان می کند که با وجود خدمات رفاهی بسیار خوب شرکت نفت به پزشکان و متخصصان ، عملا این پزشکان انگیزه ای برای خدمت در مرکز درمانی تامین اجتماعی گچساران از خود نشان نمی دهند که ما هم با یک اقدام ویژه برای مردم خوب این شهرستان به صورت هفتگی و طی چند روز متخصصین خود را از یاسوج به گچساران اعزام می کنیم تا به مردم تحت بیمه تامین اجتماعی خدمات ارائه دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
اخه برادر اگه تو تعریف ندی دیگه کی بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
رده شور ببرت با این تعبیر خنده دار و مزخرفت اقای نگارنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار