معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از رسیدگی به یک هزار مورد مشکل واحدهای تولیدی استان در کارگروه رفع موانع تولید طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 18 July 2019

 

تابناک / آرش فرزام صفت سه شنبه شب در همایش برگزیدگان صنعتی و معدنی استان این مشکلات را در حوزه های پولی، بانکی، مالیاتی و زیرساختی همچون آب، برق و گاز عنوان کرد.

وی ادامه داد: طی سال های ۹۵ تا ۹۷ (۹۵، ۹۶ و ۹۷) یک هزار و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

وی به نقش صنعت در کشور و استان اشاره و بیان کرد: ۲۶ درصد از اشتغال استان در بخش صنعت است و اشتغال در بخش صنعت هزینه مضاعف تری نسبت به سایر مشاغل دارد، علاوه بر اینکه اشتغال در صنعت، اشتغال مولد و پایدار است.

فرزام صفت نقش بخش صنعت را در تولید ناخالص داخلی ۱۷ و نیم درصد عنوان و اضافه کرد: این نقش به عنوان یکی از بخش های ارزش افزوده استان برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه باوجود رشد منفی ارزش افزوده در کشور در گیلان بر اساس آخرین آمار در بخش تولیدی چهار درصد رشد داشته ایم.

فرزام صفت خاطرنشان کرد: بخش صنعت بیشترین نقش بهره دهی استان را در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و بخش صنعت آب و برق استان داشته است.

وی بیان داشت: گیلان در بخش های صنعتی همچون قطعه سازی خودرو، دارویی، غذا، فولاد و سلولزی یکی از قطب های تولید کشور است که این حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران این بخش است و ما نیز وظیفه حاکمیتی، حمایتی و نظارتی خود را برای رونق تولید انجام می دهیم.

وی به مصوبه مجلس در حمایت از رونق تولید اشاره و اضافه کرد: ظرفیت تسهیلات کم بهره، وجوه اداره شده و منابع بلاعوض، براساس قانون ظرفیت خوبیست که ایجاد شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: رونق تولید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار