سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلو آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره شنا پسران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی فدراسیون بین المللی این رشته در استخر تخصصی شهید باکری ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 19 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اصغر افشین  افزود: در این جشنواره ورزشی که با شعار (شنا برای همه، شنابرای زندگی) برگزار شد بیش از ۳۰ شناگر خردسال و نونهال حضور داشتند که زیر نظر مربیان مجرب اقدام به نمایش آموخته‌های خود کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره امروز نیز با برگزاری برنامه‌های خود در بخش دختران همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت اظهار کرد: این جشنواره با هدف رشد و توسعه این رشته ورزشی و شناسایی شناگران مستعد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رشته شنا یکی از رشته‌های مادر و پایه محسوب می‌شود که به همراه تیراندازی و اسب‌سواری در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است.

«افشین» اضافه کرد: خوشبختانه استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در رشته شنا در آذربایجان غربی وجود دارد که با سرمایه گذاری لازم، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف در تمامی رده های سنی می توان در راستای ارتقای کیفیت ورزشکاران، مربیان و داوران شنا در این استان گام‌های خوبی برداشت.

در این طرح که با همکاری آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی تمام مدارس شهر ارومیه پس از پیکرسنجی و شناسایی به مدت ۳ ماه در خانه شنای ارومیه واقع در استخر شهید باکری و مدرسه شنای آموزش و پرورش واقع در استخر شهید رجایی آموزش می‌بینند و افراد منتخب به عضویت تیم شنای استان جهت شرکت در مسابقات کشوری درمی‌آیند.

رشته شنا در رقابت‌های جهانی و المپیک جزو پر مدال‌ترین رشته هاست که می‌توان با تربیت ورزشکاران برتر افتخارات بسیاری را برای کشور کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار