رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه تابع تصمیمات دولت و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شورایاری ها هستیم، گفت: بنابر هماهنگی های انجام شده و موافقت دولت، انتخابات شورایاری قرار است در روز چهارم مرداد برگزار شود.
کد خبر: ۷۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در همایش شورایاری‌ها تاکید کرد: تاکنون، تصمیمی از سوی وزارت کشور یا دولت برخلاف این موضوع به ما ابلاغ نشده و این انتخابات روز چهارم مرداد برگزار می‌شود.

وی به مکاتباتی که با ریاست سازمان بازرسی کل کشور درباره انتخابات شورایاری انجام شده، اشاره و تصریح کرد: ایشان برگزاری انتخابات را منوط به موافقت سران قوا کرده بودند که از طریق رئیس جمهور دستور برگزاری انتخابات اخذ شد.

هاشمی افزود: اینکه تشکیل شورایاری‌ها نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است یا می‌توان با موافقت هیأت وزیران انتخابات را برگزار کرد، موضوعی است که در گذشته نیز مطرح بوده با این حال مدیریت شهری تهران بصورت قانونمند عمل می‌کند و تابع تصمیماتی هستیم که از سوی دولت و وزارت کشور به ما ابلاغ شود و قطعاً این موضوع نیز در مراجع ذیصلاح بررسی و تصمیم قانونی به ما ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز پس از حدود یکسال پیگیری در آستانه برگزاری انتخابات شورایاری هستم و با دستورات رئیس جمهور، معاون اول، وزیر کشور و سایر مسئولان استارت این انتخابات در هفته جاری زده شد و انشاله در جمعه آینده شاهد برگزاری انتخاباتی با نشاط خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورایای می‌تواند یکی از ارکان اصلی حوزه رسمی تشکیل جامعه مدنی در ایران باشد و بدرستی عنوان این همایش شورایاری مظهر مردم سالاری نامگذاری شده است چرا که با مشارکت اقشار مختلف اجتماعی، این نمایندگی جامعه مدنی بصورت کیفی نیز در شورایاری‌ها متبلور می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر نامزد انتخابات شورایاری شده اند، گفت: با سیاست احراز صلاحیت حداکثری، حدود ۹۹ درصد از کاندیداها تأیید شدند و مابقی نیز عمدتاً بخاطر نقص مدرک هنوز تأیید نشده اند که فرصت دارند تا پایان امروز مدارک خود را تکمیل کنند.

هاشمی نکته جالب توجه در این انتخابات را کیفی شدن کاندیداها و افزایش سطح تحصیلات و تنوع اقشار و صنوف مختلف دانست و ادامه داد: به نحوی که سهم زنان با ۴ درصد افزایش نسبت به دوره گذشته به ۲۵ درصد رسیده و از اقشار گوناگون نظیر اساتید دانشگاه، طلاب، ایثارگران و صنوف مختلف حضور پررنگی در کاندیداها داریم.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌ها جالب توجه این دوره توسعه ودسترسی بالا به فضای مجازی و شبکه‌های مجازی است که اطلاع رسانی و تبلیغات را کاراتر و کم هزینه کرده است.

هاشمی همچنین گفت: از امروز (۲۸ تیر) که فرصت شش روزه تبلیغات آغاز شده می‌توان با ایجاد کمپینهای محلی و فضاهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی وفضای مجازی ایده‌ها کاندیداها و کارشناسان برای بهبود مدیریت شهری را به قضاوت عمومی گذاشت و به گرم شدن رقابت انتخاباتی نیز کمک کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که می‌تواند نهاد شورای یاری را تضعیف کند، درگیری‌های سیاسی وجناحی است تاکید کرد: در مورد ماهیت وکارکرد شورای یاری‌ها ارتباط آنها با احزاب سیاسی باید توجه داشته باشیم که اگر ما مدیریت محله وشورای یاری را سیاسی و لیستی کنیم و براساس لیست احزاب بخواهیم فضا را دو قطبی یا چند قطبی کنیم، با ماهیت و کارکرد شورای یاری سازگاری چندانی ندارد و برداشت من این است که بهتر است احزاب سیاسی در موضوع شورایاری مستقیماً مداخله نکنند واین نهاد کارکردی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی داشته باشد تا سیاسی، خوشبختانه در این انتخابات شاهد فضای سیاسی و جناحی نبوده ایم و خط کشی حزبی نداشته ایم.
وی تصریح کرد: الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها نیز امکان جدیدی است تا خطا و کندی را در برگزاری انتخابات و شمارش آرا شهروندان کاهش دهد و تمرینی برای برگزاری انتخابات الکترونیک مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوری باشد که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات در ۳۵۲ محله بعنوان حوزه انتخابیه و ۱۷۰۴ شعبه اخذ رأی که مشابه ادوار گذشته عمدتاً در مساجدومدارس قرار دارد در جمعه آینده برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار