حصاری در سخنرانی نماز جمعه تبریز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه فرهنگیان به قدری مورد ظلم قرار گرفته است که برای دریافت حقوق باید بجنگیم تا حق قانونی خود را وصول کنیم.
کد خبر: ۷۶۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 20 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، علی حصاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریزگفت: نماز جمعه میعادگاهی برای دولت و ملت است و در نماز جمعه انقلابی باید مطالبه کرد و پاسخ پرسید، پاسخ شنید و مسئولان توضیح دهند.

حصاری با بیان اینکه برخی می‌خواهند تا لالایی بخوانند و ما خوابمان بگیرد، مطرح کرد: آموزش و پرورش یک حوزه پراهمیت است، ولی ظاهراً در سیاست‌ها و افکار دولت این اهمیت تعریف نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید وزارتخانه آموزش و پرورش دچار تقابل‌های کودکانه شود، تاکید کرد: سال‌ها در سند تحول بنیادین کار شده و مورد تعریف رهبری بود، ولی چون این سند در زمان دولت قبلی تدوین شده است، آن را کنار گذاشته و دنبال نتیجه آن نیستند.

وی افزود: مدام از لیبرال حرف زدیم، ولی در کدام جامعه لیبرال دیده‌اید که ۲۰۰ مدرسه غیرانتفاعی فقط در یک ناحیه جمع شده باشد.

حصاری با بیان اینکه مرکز ثقل این نظام، دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: این دانشگاه سال‌ها با بی‌میلی‌های شدید دست و پنجه نرم می‌کرد و به راستی اگر رهبر انقلاب نبودند الان چیزی به نام دانشگاه فرهنگیان وجود نداشت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اهمیت این قضیه آنقدر بالاست که رهبر انقلاب بعد از ۲۰ و چند سال نسبت به این بی‌میلی‌ها تذکر می‌دهند.

وی با اشاره اینکه که رئیس هئیت امنای مجمع، شخص رئیس‌جمهور و در استان نیز استاندار آذربایجان‌شرقی است، گفت: مردم همه ما نسبت به این امر مسئول هستیم، چراکه این فرهنگیان هستند که فرزندان ما را تربیت می‌کنند.

حصاری ابراز کرد: قبول کنیم که تا الآن مسئولیت پذیرخوبی نبودیم و این جایگاه دانشجو_معلمی مناسب با جایگاه مدنظر انقلاب نیست.

مسئول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان بیان کرد: سرانه دانشجویی یک دانشجو- معلم، یک سوم دانشجوی دانشگاه دولتی است و به عبارتی دانشگاه فرهنگیان به قدری مورد ظلم قرار گرفته است که برای دریافت حقوق باید بجنگیم تا حق قانونی خود را وصول کنیم.

وی بیان کرد: رابطه آموزش و پرورش با فرهنگیان که باید یک رابطه تعاملی و نزدیک باشد، این‌گونه نیست و جوانگرایی در شعار‌ها مانده است در حالیکه این مشکلات نیاز به سیاستگذاری کلان ندارد و به راحتی قابل بحث و حل می‌باشد.

حصاری با اشاره به خصوصی‌سازی و مشکلات آن گفت: دادستان و استاندار باید به این موضوع رسیدگی کنند و نگذارند خصوصی‌سازی‌ها در استان برای تاراج بیت‌المال مسلمین باشد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: باید منفعت خصوصی‌سازی برای قشر مستضعف قابل لمس باشد همچنین نباید اجازه دهیم این واگذاری‌ها در جهت این باشد که تجمیع قدرت در اقتصاد استان صورت گیرد، چراکه این تجمیع قدرت، اثرات سویی در فعال سیاسی و فرهنگی خواهد داشت.

حصاری در ادامه به موضوع اشرافی‌گری اشاره کرد و گفت: اشرافی‌گری فقط این نیست که مسئولان دارای خودرو‌های چند صد میلیونی و خانه بالا شهر باشند بلکه اشرافی‌گری تفکری است که اگر در مسئولیت وجود داشته باشد، دنبال فرصت می‌گردد تا به منفعت شخصی خود برسد که یکی اسمش را پاداش و یکی کارانه و دیگری اسم دیگری می‌گذارد.

مسئول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان در بخش دیگر خطاب به شهرداری بیان داشت: آقایان شهردار برای مردم کار کنید؛ این قضیه چند روز پیش در استان که موضوع داغ هم بود، وضعیت دستفروشان است و به همین منظور در مورد این قضیه نقد‌های زیادی شده است و راهکار‌های فراوانی ارائه شد و حتی امام جمعه به این موضوع تأکید داشته‌اند، ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی افزود: آقایان مسئول به خصوص شهرداری‌های از جانب جنبش دانشجویی استان می‌گویم که اگر حرف نماینده، ولی فقیه در استان روی زمین می‌ماند، یعنی حرف ولایت زمین مانده و این نیز جزو خطوط قرمز جنبش انقلابی است.

حصاری یادآور شد: ظاهراً برخی از مسئولان متوجه نشدند که انتخابات تمام شده است و الان زمان کار و نتیجه کار است و زمانی است که مردم باید طعم تمام کار‌هایی که باید انجام می‌گرفت را بچشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی تاکید کرد: وزارت خارجه را محکوم به برجام کردیم در حالی که خیلی از جمعیت مملکت این را فراموش کرده‌اند که وقتی سربازان جبهه مقاومت صد‌ها کیلومتر از مرز‌های دور شده و از حدود اسلام و مرز‌های اسلام و امنیت کشور اسلامی ایران دفاع کردند، این وظیفه وزارت امور خارجه است که نهاد اقتصادی را به گلوله‌های جبهه مقاومت گره زده و پیش رود.

حصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه مسئله مهم اسلام از قبیل، معاهده قرن و شیخ زکزاکی را فراموش نکنند، چرا که وزارت امور خارجه وظیفه دارد تا این موضوعات را از سوی ایران پیگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار