کد خبر: ۷۶۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷ 22 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب ، به همت حوزه مقاومت شهید الگامه و تیم بهداشتی درمانی شهداء سرچنار و همکاری سپاه عشایر و علوم پزشکی استان ، طرح ویزیت و تجویز داروی رایگان با هدف آموزش و بیماریابی بین انسان و دام بین عشایر دهستان چنار به مدت 2 روز انجام شد.

سرگرد محمدی فرمانده ناحیه سپاه عشایر استان با تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حوزه مقاومت شهید الگامه دهستان چنار در این باره گفت: عشایر ذخائر انقلابند که حلاوت خدمت به آنان لذت خدمت در مسئولیت نظام را دوچندان می کند.
محمدی افزود : این اردوی دو روزه که با همکاری حوزه مقاومت شهید الگامه و تیم جهادی بهداشت درمانی شهداء چنار به مدت هفت روز از مجموع دو روز در دهستان چنار و بقیه روزها در خدمت عشایر دیگر چیتاب که اهم عشایر استان را تشکیل می دهند درحال خدمت ویزیت و داروی رایگان می باشند.
این مسئول تصریح کرد : بشاشی عشایر زحمتکش در مواجه شدن با ما نشان از رضایت این قشر عزیر که ولی نعمتان انقلابند را داشت که عزیزانمان در علوم پزشکی با همکاری سپاه عشایر در مبحث سنجش فشار ، قندخون ، آزمایشهای متعدد قلب و عروق و ... با تجویز رایگان داروهای آنان در نهایت تلاششان خدمت رسانی کردند.
 
اجرای طرح آموزشی بیماریابی بین انسان و دام در چیتاب
 
در ادامه عسکرپور ریاست مرکز بهداشتی درمانی چنار با اشاره به خدمات گروه جهادی به عشایرکبگیان گفت : این طرح در قالب دارو ویزیت رایگان ، بیماریابی در زمینه با بیماریهای منتقله از انسان و حیوان ، سل ، مالاریا ، دیابت ، آموزش در زمینه با بیماریهای ذکر شده ، کلر مادر ، سالم سازی سبزیجات به مدت دو روز به عشایر تحت پوشش انجام گرفت.
وی افزود : تعداد 154 بیمار ویزیت و دارو رایگان داده شد تعداد 40 لام مالاریا و 10 نمونه خلط بیمار مشکوک به سل گرفته شد و قریب 180 نفر اندازه گیری فشار خون انجام گرفت ، که در مجموع تعداد 260 نفر آموزش و تعداد 60 زن واجد شرایط نیز در زمینه بهداشت خانواده آموزش و معاینه شدند.
پایان خبر:اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار