کد خبر: ۷۶۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ 23 July 2019

سال ها است طرح واگذاری زمین‌های دولتی در دولت‌های مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی به وزارت راه و شهرسازی در قالب‌های مختلف مطرح شده و حتی مشوق‌هایی را نیز چاشنی این کار برای تمکین نهادهای اجرایی در راستای عملیاتی کردن آن ارایه داده اند اما عزمی برای تحقق این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون وجود نداشته است.

تسهیلات ویژه دولت برای خانه دار شدن کارکنان 
هر چند اجرای این طرح در ابتدا و از دولت‌های گذشته تاکنون حتی در دولت دوازدهم نیز برای کوچک کردن و چابک سازی ارکان دولت مطرح بوده و دستور ویژه رئیس جمهوری نیز به عنوان ضمانت اجرایی این طرح به همه دستگاه ها و استانداران سراسر کشور ابلاغ شد، اما باز هم اجرای آن با اما و اگرها و تمکین نکردن نهادهای دولتی مواجه شد.
اکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد و شتاب بخشی اجرای این مصوبه و بخشنامه رسمی دولت مبنی بر واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه های دولتی، طرح تامین مسکن برای کارکنان هر دستگاه مربوطه را نیز پیش کشیده و اعلام کرده هر دستگاهی می‌تواند زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن کارکنان آن دستگاه، در اختیار راه و شهرسازی استان ها قرار دهد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنامعاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی جزئیات این طرح گفت: تسهیلات ویژه ای نیز از سوی دولت و راه و شهرسازی از جمله ارایه وام با بازپرداخت ۲۰ ساله و همچنین کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
عزیز فیلی در نشست امروز کارگروه مسکن و بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی موظف است زمین های مازاد خود را در هر شهرستان برای ساخت مسکن کارکنان خود اختصاص دهند.
وی ادامه داد: ابتدا به خود مدیران دستگاه های اجرایی این ماموریت و اختیار داده می شود که نسبت به شناسایی و واگذاری زمین های مازاد به راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مورد نیاز کارکنان آن دستگاه مربوطه اقدام کنند.
فیلی یادآور شد: در صورت تمکین نکردن و عدم حمایت دستگاه های اجرایی در این راستا، کمیته ای برای بررسی این موضوع اقدام به شناسایی و واگذاری این زمین ها با چاشنی راهکارها و ظرفیت های قانونی موجود خواهد کرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کمیته متشکل از اداره ثبت، راه و شهرسازی، استانداری، شورای فنی و سایر نهادهای متولی و همچنین نمایندگانی از نهادهای نظارتی است.
وی همچنین از تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در برخی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: اجرای این طرح در مناطقی از شهر دوگنبدان خوب و مطلوب پیش می رود اما در شهرهای یاسوج و دهدشت همچنان با چالش های متعددی روبروست.
جشن تکمیل مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری جشن تکمیل و بهره برداری کامل از واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سطح استان تا پایان شهریور امسال خبر داد.
فیلی یادآور شد: حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در سطح شهرهای استان بویژه گچساران و دهدشت هنوز تکمیل نشده و دارای ایرادات جزئی از جمله در زمینه نصب تاسیسات و شبکه های آب و برق هستند که قرار است این مشکلات ظرف کمتر از یک ماه آینده مرتفع و آماده واگذاری به متقاضیان شوند.

خبر خوش برای کارمندان فاقد مسکن


برخی مشکلات مسکن مهر جنبه امنیتی پیدا کرده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح تامین مسکن برای کارکنان دولت و همچنین اقشار ضعیف جامعه با عنوان طرح مسکن اجتماعی (امید) از جمله برنامه ها و اقدامات ارزشمند دولت برای پاسخ به یکی از مهمترین نیازهای جامعه است.
سید محمد کاظم نظری تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی که دارای زمین های مازاد هستند موظفند بر اساس مصوبه دولت و دستور ویژه رئیس جمهوری این زمین ها را در اختیار راه وشهرسازی برای عملیاتی کردن طرح ساخت مسکن برای کارکنان نیازمند قرار دهند.
وی به برخی کمبودها و مشکلات در سایت های مسکن مهر بویژه در شهرهای دهدشت و یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: بروز این مشکلات گاهی جنبه های امنیتی نیز پیدا کرده است.
نظری یادآور شد: برخی از ساکنان مسکن مهر در حوزه نجف آباد و سروک یاسوج و همچنین دهدشت هنوز از بروز برخی مشکلات و کمبودها در ارایه خدمات از جمله در حوزه آب و برق گلایه مند هستند که باید این مشکلات در اسرع وقت مرتفع شوند.
وی با اشاره به تخصیص مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: این منابع باید به طور عادلانه در شهرهای مشمول اجرای آن توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار