این فرهنگی اهل روستای آجم در پایان به تابناک گفت که ما تقاضای خود را به صورت قانونی پیگیری می کنیم و نامه هایی از درخواست اهالی را برای استاندار ، نماینده ولی فقیه ، نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان دیگر فرستاده ایم و عاجزانه از مسئولین خصوصا استاندار خواهان پیگیری آن هستیم.
کد خبر: ۷۶۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 24 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روستای آجم از توابع بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه و چسبیده به مناطق مرزی بخش مارگون در شهرستان بویراحمد است . این روستا برای کهگیلویه و بویراحمد جز مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته است . اما آنچه که چند وقت اخیر این منطقه را بر سر زبان ها انداخته است ماجرای سفر نماینده بویراحمد و دنا به همراه برخی مسئولان استانی و شهرستانی است که با واکنش های متفاوتی مواجه شد!
با توجه به این نکته که منطقه آجم در تقسیمات کشوری جز بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه محسوب می شود ، سفر زارعی به این منطقه و همراهی برخی مسئولان شهرستان بویراحمد و در دست بررسی بودن شهرستانی مارگون ، برخی شائبه ها را از هدف این سفر به اذهان متبادر کرد تا جایی که هم فرماندار کهگیلویه و هم امام جمعه دیشموک به آن واکنش تندی نشان دادند البته عدل هاشمی پور سعی کرد به نوعی محترمانه کمترین حاشیه را برای همکار خود ایجاد کند و ضمن تشکر از توجه وی به منطقه محروم آجم برخی ملاحظات قانونی را هم یادآور شد.
 
درخواست مردم
 
اما این ظاهر ماجرای "آجم" آن هم بنابر موضعگیری های سیاسی و قومیتی بود که متاثر از سفر نه چندان منطقی زارعی به این منطقه بود! اصل ماجرا به درخواست مردم "آجم" بر می گردد که در لابه لای موضعگیری های سیاسیون و رسانه ها گم شد!
برخی اهالی منطقه "آجم" بر این اعتقاد هستند که مسئولین استانی چندان توجهی به وضعیت مردم این مناطق ندارند چرا که از لحاظ جغرافیایی و دسترسی به امکانات ، روستای آن ها با منطقه مارگون . یاسوج در ارتباط است و کمترین ارتباط را با دیشموک یا دهدشت دارند.
یکی از ساکنین منطقه " آجم" که اکنون در شهرستان بویراحمد و در اداره آموزش و پرورش این شهرستان به آموزگاری مشغول است در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از سیاسی شدن موضوع تقاضای مردم این روستا ابراز ناراحتی می کند و اینگونه می گوید که انتظار ما این بود که هم مسئولین و هم رسانه ها به اصل موضوع بپردازند نه به حواشی آن!
 
درخواست مردم
 
لحاک کرمی ادامه می دهد که مردم منطقه ما اکنون بالای 90 درصد آن ها ارتباطاتشان با حوزه بویراحمد و خود شهر یاسوج است چرا که تقریبا تمام راه تردد تا روستای آجم آسفالت و تنها یک راه فرعی 8 کیلومتری نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد که در مقایسه با 75 کیلومتر جاده صعب العبور آجم تا دیشموک قابل مقایسه نیست.
کرمی می گوید فاصله روستای ما تا مرکز شهرستان کهگیلویه 195 کیلومتر است این در حالی است که فاصله روستا تا مرکز شهرستان بویراحمد یعنی یاسوج 115 کیلومتر است ، طبیعی است که ما توقع داریم تصمیم گیری مسئولان در جهت رفاه حال مردم باشد.
 
درخواست مردم
 
این فرهنگی همچنین موضوع مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستا را هم مطرح می کند و اظهار می دارد که منطقه آجم پتانسیل های خوبی برای کشاورزی و دامداری دارد اما دوری از مرکز بخش و سخت بودن دسترسی به مراکز دولتی عملا مردم را مستاصل کرده و عده ی زیادی بهیاسوج مهاجرت کرده اند در صورتی که اگر این منطقه جز شهرستان بویراحمد یا بخش مارگون باشد دسترسی به مراکز دولتی برای اجرای پروژه های اقتصادی بسیار سهل تر خواهد بود و انگیزه مردم برای مهاجرت معکوس زیاد می شود.
کرمی ادامه می دهد که ما نمی توانیم و نمی خواهیم قرابت های فرهنگی و قومی خود را با بستگانمان در منطقه دیشموک کنار بگذاریم ، بلکه تقاضای حداقل های یک زندگی روستایی مانند تمام مناطق استان را خواهانیم.
 
درخواست مردم
 
 وی اینگونه سخنانش را ادامه می دهد یک پل ارتباطی بین منطقه آجم برای دسترسی به بخش دیشموک چندین سال از آغاز آن می گذرد و فقط طی این چند سال فقط پایه های آن احداث شد که اکنون هم دیگر کارایی ندارد و باید از نو ساخته شود ! این در حالی است که در فصول بارشی سال عملا هیچ ارتباطی بین آجم و دیشموک وجود ندارد و در فصول گرم هم خودروها و حتی پیاده ها هم باید از رودخانه عبور کنند.
کرمی از همه مسئولین و رسانه ها خواست که خود را جای مردم آجم قرار دهند و اولا ببینند که اگر خودشان این شرایط را داشتند چه تصمیمی می گرفتند و ثانیا موضوع را به مسائل سیاسی و قومیتی مرتبط نکنند و همکاری کنند بلکه مشکل مردم "آجم" حل شود.وی ادامه می دهد ما بر این اعتقاد هستیم که به چنین موضوعی باید به صورت کارشناسی و به دور از مواضع احساسی ، هیجانی ، سیاسی و یا قومیتی پرداخته شود.
 
درخواست مردم
 
این فرهنگی اهل روستای آجم در پایان به تابناک گفت که ما تقاضای خود را به صورت قانونی پیگیری می کنیم و نامه هایی از درخواست اهالی را برای استاندار ، نماینده ولی فقیه ، نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان دیگر فرستاده ایم و عاجزانه از مسئولین خصوصا استاندار خواهان پیگیری آن هستیم.
 
درخواست مردم
 
درخواست مردم
 درخواست مردم
درخواست مردم
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
امیر کبیر بویراحمد چه تشی من منطقه دیشموک روشن کرده
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
بنده های خدا حتما فریب وعده های انتخاباتی نماینده را خوردن بشنوید ولی باور مکنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دوره عدل هاشمی یه جاده ازسمت بردکردیشموک برایشان تیغ زدن وکشیدن دوره موحد که شد اصلا سراغش نرفتن تا آب بردش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار