مدیرکل زندان های استان ایلام:
مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: رعایت حقوق بشر در زندانبانی اسلامی امری بدیهی و مبرهن است و لازمه اصلاح و تربیت و همچنین پیشبرد اقدامات بازپرورانه، توجه به کرامت انسانی زندانیان و رعایت حقوق شهروندی آنان است.
کد خبر: ۷۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 28 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمجید کشوری به اقدامات حقوق بشری در زندان های استان اشاره ای داشت و در این خصوص گفت: اصول زندانبانی اسلامی با مفاد بیانیه حقوق بشر جهانی مطابقت دارد و فراتر از آن به رعایت کرامت انسانی و تکریم شخصیت زندانیان پرداخته است.

وی افزود: اقدامات حمایتی برای زندانیان و خانواده های آنان از طریق جذب کمک های مردمی در جشن های حمایت و نسیم مهر برای آزادسازی زندانیان، فعالیت های مثمر ثمر انجمن حمایت از خانواده زندانیان در بحث پشتیبانی مالی و اعطای سبد غذایی، بن کالا، خدمات رفاهی و ارائه آموزش های هدفمند و همچنین اقدامات ارزشمند ستاد دیه در بحث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب برگزاری جشن های گلریزان بخش دیگری از اقدامات حقوق بشری است که می توان به آن اشاره کرد.

کشوری عنوان نمود: اقدامات تأمینی و تربیتی در سطح زندان های استان با رویکردی اصلاح گرایانه و با الهام گیری از رعایت حقوق شهروندی اجرا و پیاده سازی می شوند و برای برخورد سنجیده و روانشناسانه با زندانیان، آموزش های لازم به صورت مستمر برای زندانبانان یادآوری می شود.

ایشان اذعان داشتند: زندانیان در بدو ورود آسیب شناسی می شوند و تحت درمان روانشناسان برای ریشه یابی ارتکاب جرم قرار می گیرند، مشکلات وی بررسی و مددکاران اجتماعی در زندان ها پیگیری های لازم در قالب جلب رضایت شکات، حل مشکلات قضایی، تعیین تکلیف وضعیت قضایی، ارتباط دوسویه با خانواده زندانی در راستای حل چالش ها و... را انجام می دهند.

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: تمام خدماتی که در زندان ها به جامعه مددجویان ارائه می شود با هدف بازگشت سالم و شرافتمندانه آنها به جامعه صورت می گیرد، کشوری در پایان زندان را ضرورت اجتماعی قلمداد نمود و توجه به کرامت انسانی زندانیان را مهمترین اصل در زندانبانی اسلامی معرفی کرد.

وی از مواردی چون: ملاقات های سه گانه (حضوری، کابینی و شرعی)، خوشایند سازی محیط نگهداری زندانیان، برنامه ریزی و پایه ریزی اوقات فراغت زندانیان، توجه به بهداشت روحی و جسمی آنها، حفظ کرامت انسانی و امنیت روانی، ارائه خدمات مشاوره ای، روان درمانی و روانشناسی، اهمیت بخشی به مسائل معنوی و مذهبی و ارتقاء آگاهی های دینی، تلاش برای بازپروری و اصلاح زندانیان، سوق دادن فعالیت های تربیتی در جهت بازگشت سالم زندانیان به جامعه، تقویت سلامت جسمی زندانیان در جوار فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف، فراهم سازی بستر ادامه تحصیل با هدف دوری از جرم و عدم تکرار آن و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف در راستای بازسازگاری اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت خودباوری در زندانیان، دیدارهای چهره به چهره با مراجع قضایی و مسئولین با هدف حل مشکلات و کاهش بار روانی زندانیان، توجه به تغذیه مناسب و تأمین نیازهای ضروری و رفاهی، فرهنگ سازی و ترویج فاکتورهای زندگی مسالمت آمیز، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی با دعوت از اساتید مجرب در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، هنری و ...، توانمند سازی زندانیان ضمن آموزش های فنی و حرفه ای و کسب مهارت به منظور ایجاد شغل، تعامل و انعقاد تفاهم نامه همکاری با ارگان ها و سازمان های مختلف به منظور بهبود فرایند ارائه خدمات به جامعه مددجویان در زمینه های متفاوتی چون: اشتغال، تحصیل، مهارت آموزی، بهداشت روحی و جسمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، سوادآموزی و..... به عنوان گزیده ای از اقدامات حقوق بشری در زندان ها یاد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار