رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز گفت: آمار شکایات مردمی از تعمیرکاران خودرو مبنی بر گرانفروشی قطعات در البرز، افزایش یافته است که بیشترین آمار مربوط به واحدهای صنفی بدون مجوز است.
کد خبر: ۷۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 30 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛  بهزاد جمال پور صوفی گفت: افزایش قیمت قطعات خودرو موجب گرایش مردم به سمت تعمیرات و مراجعه آن ها به واحد صنفی می شود که هزینه کمتری دریافت می کند و در پی آن شکایات افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز بیان کرد: 700 واحد صنفی اعم از نمایندگی های مجاز خودرو و خدمات فنی شامل صافکاری، نقاشی، مکانیکی و جلوبندی در کرج، محمدشهر و کمالشهر فعالیت می کنند که دارای مجوز از اتحادیه تعمیرکاران خودرو هستند و موارد فنی و مکان 300 واحد صنفی نیز تأئید شده و پرونده های آن ها در مرحله اخذ مجوز است اما هنوز موفق به اخذ پروانه کسب نشده اند.

جمال پور صوفی ادامه داد: اغلب شکایت های مردمی و گزارش های ارسالی مربوط به واحدهای جلوبندی، صافکاری و نقاشی و تعمیر و تنظیم موتور خودرو است و اکثر این واحدها به صورت غیرمجاز در نقاط مختلف استان البرز فعالیت می کنند.

رشد قارچ گونه تعمیرگاه های غیرمجاز اتومبیل

وی با اشاره به آمار بالای تعمیرگاه های غیرمجاز که هر روز رو به افزایش هستند، تصریح کرد: اغلب املاکی که در برخی مناطق برای این کار در نظر گرفته می شوند قولنامه ای هستند و پایان کار رسمی از شهرداری ندارند اما نیازمند حمایت هستند تا قانونمند شوند و مدارک لازم جهت اخذ مجوز را تحویل دهند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز مطرح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد تخلفی در واحدهای مجاز صورت نمی گیرد و بیشترین آمار تخلف مربوط به مراکزی است که مجوز رسمی از اتحادیه تعمیرکاران خودرو در البرز ندارند و همشهریان نیز بدون اطلاع از این موضوع و تنها با مشاهده خودرو در مغازه و یا سفارش دوستان به آن ها مراجعه می کنند.

جمال پور صوفی با بیان اینکه اکثر مراکز تعمیرات خودرو اجاره ای هستند، اظهار کرد: گشت بازرسان اتحادیه به طور مرتب واحدهای صنفی مربوطه را شناسایی و رصد می کنند اما با آغاز پرونده سازی و پلمب، واحدهای متخلف با نام و هویت جدید در منطقه ای دیگر از شهر کرج فعالیت خود را از سر می گیرند.

بیشترین تخلف در واحدهای غیرمجاز صورت می گیرد

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف و گرانفروشی در واحدهای غیرمجاز صورت می گیرد، اذعان کرد: مراحل شناسایی، رصد و جمع آوری واحد غیرمجاز و متخلف سه تا چهار ماه زمان می برد و در این زمان ممکن است جابجایی صورت گیرد لذا کنترل این واحدها کاری دشوار است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز از اجرای طرح ساماندهی و یکسان سازی تابلوهای صنفی در استان البرز خبر داد و گفت: به منظور رسیدگی به تخلفات، طرح ساماندهی و یکسان سازی تابلوهای صنف تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز در دست اجراست.

جمال پور صوفی توضیح داد: مشکلی که در این طرح وجود دارد این است که واحدهای صنفی این رسته دارای در و شیشه نیستند تا بتوان برچسب عضویت در اتحادیه را روی آن نصب کرد اما یکسان سازی تابلوهای آن ها در دستورکار قرار گرفته است.

هنگام مراجعه به تعمیرگاه اتومبیل از داشتن مجوز رسمی واحد مطمئن شوید

وی با بیان اینکه سزای گرانفروش نخریدن است، از مردم خواست، تنها به این دلیل که واحدی هزینه کمتری بایت تعویض و یا تعمیر یک قطعه دریافت می کند آن را انتخاب نکنند. گاهی قطعه دزدی و خیانت در برخی واحدها اتفاق افتاده که مشتری تا مدت ها از آن بی اطلاع است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز تأکید کرد: مالکان خودروها هنگام مراجعه به واحدهای مذکور از داشتن مجوز رسمی واحد اطمینان حاصل کنند و یا با استعلام از اتحادیه به این موضوع دست یابند و اگر تعمیرکاری از ارائه مجوز خودداری کرد خودرو را به دست وی نسپارند.

جمال پور صوفی همچنین گفت: همشهریان می توانند در صورت مشاهده تخلفاتی مانند گرانفروشی، قطعه دزدی و یا موارد مشابه به اتحادیه گزارش دهند و یا با شماره تلفن های 32230210 و 32246282 تماس حاصل نمایند تا با متخلف برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار