در صورت اماده نشدن ورزشگاه های استان برای لیگ نوزدهم؛
رییس هیات فوتبال خوزستان درخصوص این که در صورت آماده نشدن ورزشگاه های استان برای میزبانی از حریفان در لیگ نوزدهم، کدام استان‌ها ظرفیت میزبانی از سه تیم خوزستانی را دارند؟ گفت: فکر کنم بازی‌های نمایندگان ما به بوشهر و بازی نمایندگان بوشهر به خوزستان منتقل شود و بازی‌ها بدون تماشاگر شود.
کد خبر: ۷۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 31 July 2019

کاظم طالقانی درباره آماده‌سازی ورزشگاه‌های استان خوزستان و سه تیم فولاد، صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان برای شروع لیگ برتر گفت: استان خوزستان دارای ۴ ورزشگاه است که هیچ کدام از این ورزشگاه‌ها آماده نیست. البته برخی از ورزشگاه‌ها از جمله شهدای فولاد دارای برخی از زیرساخت‌ها است اما به طور کامل آماده نشده است. شماره گذاری صندلی‌ها و گیت‌های عبور هواداران و بلیت فروشی اینترنتی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: وزرشگاه غدیر اهواز فقط دارای صندلی است و باید سایر زیرساخت‌ها فراهم شود. صنعت نفت آبادان در حال آماده‌سازی ورزشگاه تختی است اما ورزشگاه نفت مسجد سلیمان وضعیت نامشخصی دارد. البته مسجد سلیمانی‌ها می‌توانند به سرعت شرایط خود را آماده کنند چرا که ورزشگاه کوچکی دارند.

رییس هیات فوتبال استان خوزستان درباره ادعای داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر این که سه ورزشگاه استان خوزستان در صورت شماره گذاری صندلی‌های‌شان می‌توانند میزبان مسابقات لیگ برتر شوند، گفت: ورزشگاه‌های ما آماده نیستند. ورزشگاه غدیر اهواز دارای دوربین است اما این دوربین موجب بازدارندگی نمی‌شود و باید اصلاحات انجام شود. ورزشگاه‌های ما گیت هم ندارند و صندلی‌ها شماره‌گذاری نشدند. بلیت اینترنتی هم موجود نیست. اگر داورزنی اطلاعات جدیدی دارد به من هم خبر بدهد!

وی تاکید کرد: این اقدامات برای برقراری امنیت در ورزشگاه‌ها است تا همه را به چشم تماشاگرنما تلقی نکنیم و به راحتی خاطیان را شناسایی و محروم کنیم.

طالقانی هم‌چنین با بیان این که باشگاه‌ها و ادارات کل تربیت بدنی استان‌ها مسوول آماده‌سازی ورزشگاه‌ها هستند، افزود: شرکت‌های صنعتی و نفتی که مالکان تیم‌های استان هستند، باید ورزشگاه‌ها را آماده کنند. اگر ورزشگاه‌ها آماده نشود، بازی‌ها را در سایر استان‌ها برگزار می‌کنیم.

وی درباره برگزاری بازی تیم‌های فاقد استادیوم استاندارد گفت: بازی‌ها را به جایی منتقل می‌کنیم که فقط یک زمین چمن داشته باشد چرا که نیازی به سکو نیست و ما قصدی برای ورود هواداران این تیم‌ها به ورزشگاه‌ها در سایر استان‌ها را نداریم.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره جلوگیری از حضور تماشاگران به ورزشگاه‌ها توضیح داد: فلسفه برگزاری بازی‌ها در استان‌های دیگر، نبود تماشاگر و در نتیجه غیبت آنان در هنگام بازی است. اگر بازی‌ها را در ورزشگاه‌های فاقد زیرساخت‌های لازم برگزار کنیم، هواداران به ورزشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در نهایت وارد ورزشگاه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظامی از تجمع هواداران جلوگیری می‌کند و آن‌ها را به ورزشگاه راه می‌دهد؟ تاکید کرد: منظورم این نیست. شرایطی در خود استان ایجاد می‌شود و در نهایت هواداران را راه می‌دهند.

طالقانی در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها ظرفیت میزبانی از سه تیم استان خوزستان را دارند، گفت: استان‌های هم‌جوارمان از جمله لرستان، ایلام، بوشهر و چهارمحال و بختیاری می‌توانند میزبانی کنند. فکر کنم بازی‌های نمایندگان ما به بوشهر و بازی نمایندگان بوشهر به خوزستان منتقل شود و بازی‌ها بدون تماشاگر شود.

وی درباره وضعیت سایر ورزشگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: نیمی از تیم‌ها در حال فراهم کردن شرایط هستند. فکر کنم تا شروع لیگ برتر نصف ورزشگاه‌ها تکمیل شود و در همین شرایط لیگ برتر را برگزار کنیم.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره کش مکش سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای شروع لیگ برتر، یادآور شد: این اقدام را کش مکش نمی‌گویند. مسوولان به دنبال شرایطی هستند که امنیت و کیفیت بازی‌ها افزایش یابد که مسابقه دلپذیری برای اهالی فوتبال فراهم شود.

وی هم‌چنین در واکنش به این سوال که آیا با وجود ضرب الاجل فیفا به فوتبال ایران برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و برابری جنسیتی، آیا با اجرای الزامات فدراسیون در ورزشگاه‌ها، بانوان می‌توانند در خوزستان وارد ورزشگاه شوند؟ تاکید کرد: این موضوع یک پروسه دیگر است. قرار نیست این موضوع در استان‌ها و شهرستان‌ها به غیر از تهران برگزار شود. به عنوان مسوول برگزاری مسابقات هیچ بحثی درباره این مطلب نداشتم.

طالقانی یادآور شد: این موضوع صرفا درباره تیم ملی است که سخنگوی فدراسیون فوتبال به عنوان مسوول می‌تواند درباره چگونگی اجرای آن توضیح دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار