بیشترین عامل مرگ و میر در استان تهران بیماری‌های قلبی و عروقی با سهم حدود ۴۳ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش یا افزایش و بیماری‌های دستگاه‌ تنفسی با حدود ۱۴ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش و افزایش همراه بود.
کد خبر: ۷۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 31 July 2019

به گزارش تابناک تهران، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دستگاه تنفسی از دلایل اصلی مرگ‌و میر تهرانی‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۹۸ بود.

 ثبت‌احوال استان تهران در گزارشی از سه ماهه نخست سال ۹۸  اعلام کرد:در بهار سال جاری ۱۴ هزار و ۱۲ نفر در استان تهران به دلایل مختلف فوت کردند که آمار دقیق آن به تفکیک در فروردین ۴۴۴۵نفر، در اردیبهشت ۴۹۲۶ و خرداد ۴۶۴۱ بوده است.

بیشترین عامل مرگ و میر در استان تهران بیماری‌های قلبی و عروقی با سهم حدود ۴۳ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش یا افزایش و  بیماری‌های دستگاه‌ تنفسی با حدود ۱۴ درصد در ماه‌های مختلف با اندکی کاهش و افزایش همراه بود.

در جایگاه سوم و چهارم این رتبه بندی، بیماری‌های عفونی و انگلی و سرطان و تومورها با سهم درصدی حدود ۱۰ درصد با اندکی کاهش و افزایش در ماه‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

 در این گزارش آمده است که عوامل دیگری مانند حوادث غیرعمدی، بیماری دستگاه ادراری و تناسلی، ناهنجاری‌های مادرزادی، بیماری‌های دوران حول تولد، بیماری‌های خون‌ساز و دستگاه ایمنی، بیماری‌های غدد، تغذیه و متابولیک، بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، علائم و حالا بد تعریف شده و سایر موارد نیز از دلایل مرگ‌ومیر تهرانی‌ها بوده است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار