کد خبر: ۷۶۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 02 August 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد زیرساخت ها و بهسازی راه های روستایی فرصتی برای توسعه صنعت گردشکری در استان است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ادامه بازدید استاندار از محورهای روستایی استان، حسین کلانتری به همراه امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از برخی مناطق عشایری و روستایی شهرستان چرام بازدید کرد.

در این سفر یک روزه مناطق عشایری "چال بایار"، "چاسخار" و روستاهای "لاور"، "رود نون"، "نیاب آب کنارو"، "گره ای"، "چرو" و "سی مکی" در شهرستان چرام مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

استاندار در حاشیه این بازدیدها به ظرفیت های طبیعی و گردشگری این مناطق اشاره و خواستار توجه ویژه به حوزه راه در این مناطق شد.

پس از این بازدیدها کلانتری به همراه معاون رئیس جمهور، عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، اتابک فرماندار کهگیلویه، بخشداران شهرستان های چرام و کهگیلویه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص وضعیت مناطق روستایی استان در محل سالن فرمانداری چرام تشکیل جلسه داد.

کلانتری در این نشست با اشاره به بازدید از برخی مناطق روستایی و عشایری این شهرستان به نمایندگی از سایر شهرستان های گرمسیری، گفت: توجه به روستاها و برطرف کردن مشکلات آنها از اولویت های مهم و اساسی دولت است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: در تلاشیم با اختصاص اعتبار ویژه این مشکلات را تا حدامکان برطرف کنیم.

وی گفت: به منظور توسعه پایدار روستایی باید درآمد پایدار در این مناطق ایجاد کرد که با سرمایه گذاری بر ظرفیت های بومی این مناطق امکان پذیر است.

کلانتری تاکید کرد: قطعا با توسعه روستاها از مهاجرت روستانشینان به شهرها و ایجاد مناطق حاشیه نشین در اطراف شهرها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، بیان کرد: باید شاهد ارتقای خدمات رسانی به روستاها نسبت به گذشته باشیم.

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور نیز از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به محور روستایی《 طسوج_چاسخار》 خبر داد و گفت: توجه به روستاها و عمران و آبادانی آنها یک ضرورت امکان ناپذیر است.

وی همچنین عملکرد نظام جمهوری اسلامی را در مناطق مختلف بویژه روستاها مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه ، ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از زیرساخت‌های اصلی توسعه برخوردار هستند گفت : سال گذشته ، با فراهم آوردن امکانات لازم ، پرداخت تسهیلات جهت بازگشت روستائیان به مناطق خود ، ایجاد زمینه اشتغال در روستاها و مهیا نمودن اُمور زیربنایی در مناطق روستایی شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستاها در نقاط مختلف کشور بوده ایم و در این مدت مهاجرت از روستاها به شهرها کاهش داشته است ، تا جایی که در سال گذشته طرح های اشتغال روستایی، در روستاهای کشور ۲۵ درصد در سهم اشتغال افزایش داشته است.

محمد امید با اشاره به اینکه ، ۲۶ درصد جمعیت کشور معادل ۲۱ میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند و در این زمینه ، دولت دوازدهم توجه خوبی به اشتغال و توسعه روستاها داشته است افزود : براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در روستاهایِ کشور کاهش محسوسی داشته است و سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ، شهرستان چرام را دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی برای توسعه ذکر کرد و گفت : این منطقه دارای پتانسیل های مطلوب از لحاظ وجود آب ، خاک و نیروهای انسانی است که می توان با همدلی و همکاری عموم مردم ، توسعه و پیشرفت شهرستان چرام را در آینده ، رقم زد.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده هم با اشاره به اینکه توسعه راهها و رفع موانع موجود در بهبود کیفیت زندگی مردم این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت از آغاز عملیات این محور با حضور کارشناسان و متخصصان خبر داد و گفت : مراحل مختلف اجرای این طرح را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شهرستان چُرام و حومه و برخورداری مردم این منطقه از محور ارتباطی مناسب ، با جدیت پیگیری خواهد کرد.

هاشمی پور از تخصیص و تصویبِ مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار برای شروع عملیات محور گَره ای ، چاسخوار تا طسوج در شهرستان چرام و صدور مجوز اجرای این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و افزود : بهره برداری از این طرح ، گام مهمی است و نقش عمده ای در خدمت رسانی به روستاها و مناطق عشایز نشین و شکوفا شدن دیگر زمینه ها در شهرستان چرام دارد.

شایان ذکر است این نشست با محوریت مناطق روستایی و توجه به بهسازی راه ها، رفع مشکلات مناطق روستایی و توسعه پایدار روستاهای شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار